Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
dobra, kto z was grał już w warhammera?
kto zna jakieś przygody do warhammera (planuję wzbogacić moją kampanię o kilka wątków z oficjalnych dodatków, więc jeżeli ktoś to już zna, wolałbym wiedzieć)
Jeżeli ktoś ma postać, to będę chciał ją zobaczyć przed sesją (w sensie nie tego samego dnia co sesja, ale powiedzmy, w przeciągu tygodnia)
Dla tych, którzy nie mają postaci, będę chciał stworzyć postać wspólnie (może być on-line przez czat albo jakieś GG)
Do stworzenia postaci generalnie potrzebny jest pomysł kim się chce być w świecie fantasy. Pomaga zapoznanie się z podstawowymi profesjami z podręcznika (do pożyczenia u mnie). Nie pamiętaj ile jest profesji do wyboru, ale coś z 50 to będzie. Dlatego właśnie warto poczytać jakie profesje są, aby wyjść poza szablon AD&D gdzie ma się tylko kilka klas.
Rasy standard: człowiek, elf, krasnolud, halfling (hobbit). Inne rasy możliwe, do obgadania, jak ktoś ma dobry pomysł na postać (trzeba pamiętać, że inne rasy najprawdopodobniej będą wzbudać sensację i kłopoty wszędzie tam, gdzie żyją te 4 podstawowe).
Jak ktoś nie ma pomysłu na postać, to po prostu będziemy losować wszystko, łącznie z profesją.
Znajomość podręcznika nie jest wymagana, nie jest mi to do niczego potrzebne. Trzeba jedynie ogólnie czuć klimat fantasy (nawet sam tolkien starczy jako podstawa).
Offline
God of RPG
System znam ( nawet podręcznik gdzieś posiadam - niestety tylko jego ksero ) Co zaś sie tyczy oficjalnych dodatków to do pierwszej edycji nie miałem z żadnym do czynienia.
Jeżeli zaś chodzi o pomysł na postać to mam dwa i jeszcze sam nie wiem który wybiorę:
1) to nawicjusz Sigmara ( chyba tak się to pisze )
2) to krasnoludzki zabójca trolli
Offline
@ Havoc: jaka rasa Cię interesuje?
Za skrytobójcę uznałbym warhammerowską zaawansowaną profesję zabójcy. Aby rozpocząć profesję zabójcy, trzeba przejść przez jedną profesję podstawową i jedną zaawansowaną (co przy założeniu jednej sesji na miesiąc i skompletowaniu przynajmniej połowy z każdej z tych dwóch profesji zajmie około 2 lat. Skrytobójcą nie zostaje się ot tak z dnia na dzień, trzeba najpierw sporo się nauczyć, potem mieć szczęście (?) być wprowadzonym w fach, lub też skazanym na niego przez zbieg okoliczności, bądź czyjeś działanie. Skrytobójcą nie zostaje się przez mordowanie ludzi. Ale bohater może mieć ambicję zostać skrytobójcą. Dlaczego? Na to pytanie trzeba sobie odpowiedzieć. Czy jest to chęć zdobycia swego rodzaju władzy? Czy życia na wysokim poziomie? Czy żądza adrenaliny połączona z potrzebą stałego testowania swoich umiejętności przeciwko innym? Żądza zemsty (aby posiąść umiejętności potrzebne, aby dostać się do pilnie strzeżonych komnat jakiegoś magnata, i dokonać dzieła) za zabójstwo ukochanej/brata/matki? Chęć mordowania ale ujęta w subtelne ramy, wymagająca finezji?
A może Twoja postać wcale o tym nie myśli, ale Ty chcesz, aby okoliczności uczyniły z niej skrytobójcę?
Takie detale są mi potrzebne, aby wiedzieć czego chce postać i jak myśli (a zgodnie z tym rozdzielać punkty doświadczenia za styl).
@ Havoc: Niech Twój znajomy dołączy do forum albo za twoim pośrednictwem da znać, czy zrobić mu całkowicie losową postać, czy chce przeczytać podręcznik, albo czy ma już jakiś pomysł
Offline
@Havoc (i inni)
Lista profesji podstawowych, od których zaczynać może postać:
- Aptekarz
- Banita
- Bydłokrad
- Cyrkowiec
- Czeladnik
- Druid
- Drwal
- Gajowy
- Gawędziarz
- Giermek
- Gladiator
- Goniec
- Handlarz
- Hiena cmentarna
- Hipnotyzer
- Inżynier
- Łowca nagród
- Milicjant
- Minstrel
- Myśliwy
- Mytnik
- Najemnik
- Nowicjusz
- Ochroniarz
- Oprych
- Pasterz
- Pilot
- Poborca
- Podżegacz
- Poganiacz mułów
- Porywacz zwłok
- Poszukiwacz złota
- Przemytnik
- Przepatrywacz
- Przewoźnik
- Rajfur
- Robotnik
- Rybak
- Skryba
- Służący
- Strażnik dróg
- Strażnik miejski
- Strażnik więzienny
- Szczurołap
- Szlachcic
- Szuler
- Traper
- Uczeń alchemika
- Uczeń czarodzieja
- Uczeń medyka
- Wędrowny kramarz
- Wieszczek
- Woźnica
- Wojownik podziemny
- Zabijaka
- Zabójca trolli
- Zielarz
- Złodziej
- Żak
- Żebrak
- Żeglarz
- Żołnierz
- Żołnierz morski
Jeżeli kogoś interesuje konkretna profesja, to dam jej krótki opis.
Ostatnio edytowany przez Gladin (2010-11-08 21:37:31)
Offline
Havoc napisał:
Już trochę przeczytałem... i drogą jest długa. Np. do zabójcy muszę iść z Złodzieja, a później na Szarlatana, Szpiega i dopiero Zabójca.
Pogadam z kolegą.
Dróg jest wiele.
Jedna z tych krótkich to banita-->strzelec-->zabójca
Inna: gladiator-->szampierz-->zabójca
O, a właśnie znalazłem najkrótszą: łowca nagród-->zabójca
Inna 3-stopniowa: strażnik miejski-->szampierz-->zabójca
szlachcic-->zwadźca-->zabójca
zabijaka-->zwadźca-->zabójca
zabijaka-->szampierz-->zabójca
Ale żeby zmienić profesję, nie wystarczy mieć chęć i doświadczenie. Ktoś Cię tej profesji musi jeszcze nauczyć
Offline
Dobra, krótko na temat charakteru. Charakterów jest 5:
praworządny - dobry - neutralny - zły - chaotyczny
Niezbyt udany w tym zakresie system, w skrócie hasłami:
Praworządny: porządek, sztywna hierarchia społeczna, prawo
Dobry: dobro, piękno, nauka, obowiązek, praca
Neutralny: bogactwo, wolność, bezpieczeństwo (własne)
Zły: skąpstwo, materializm, niemoralność, przestępstwo, gwałt, samouwielbienie
Chaotyczny: anarchia, zmiany, impulsywność, śmierć, zniszczenie
To też trzeba sobie określić.
A także czy chcecie, aby wasza postać była młoda (wyrostek), dorosła, dojrzała, stara? Losuje się odpowiednio wtedy wiek.
Offline
Darth Misiekh napisał:
System znam ( nawet podręcznik gdzieś posiadam - niestety tylko jego ksero ) Co zaś sie tyczy oficjalnych dodatków to do pierwszej edycji nie miałem z żadnym do czynienia.
Jeżeli zaś chodzi o pomysł na postać to mam dwa i jeszcze sam nie wiem który wybiorę:
1) to nawicjusz Sigmara ( chyba tak się to pisze )
2) to krasnoludzki zabójca trolli
czyli generalnie krasnolud?
Uprzedzam z góry, że zabójca trolli to krasnoludzki samobójca. Nie interesuje go ciche skradanie się, czy subtelne działania. On sam jeden jest gotów zaszarżować na oddział kuszników. Za krzywe spojrzenie, może kogoś rozpłatać toporem. Śmiertelność takich postaci jest wyjątkowo duża (albo MG przydziela mało PD za kiepskie odgrywanie postaci ).
Do zabójcy trolli od początku potrzebna jest historia, dlaczego zostałeś zabójcą trolli - potrzebna jest jakaś hańbiąca historia, którą zmazać można jedynie poprzez dużą ilość krwi.
Podręcznik napisał:
młodzi krasnoludowie, którzy splamili swój honor, doświadczyli miłosnych niepowodzeń albo zostali w jakiś inny sposób upokorzeni
Ostatnio edytowany przez Gladin (2010-11-08 21:55:45)
Offline
God of RPG
Mi na razie pasuje termin 20 listopada.
Co do profesji Zabójca Trolli - wiem i liczę sie z tym chociaż po głowie ciągle chodzi mi młody nowicjusz Sigmara rasy ludzkiej. Do piątku powinienem zadecydować. Jak długiej histori postaci oczekujesz? A i jak wykonać rzuty tzn. tuż przed sesją czy skorzystać z jakiegoś symulatora kostek z neta ( np. kostnica.eu )
Offline
Darth Misiekh napisał:
Mi na razie pasuje termin 20 listopada.
Co do profesji Zabójca Trolli - wiem i liczę sie z tym chociaż po głowie ciągle chodzi mi młody nowicjusz Sigmara rasy ludzkiej. Do piątku powinienem zadecydować. Jak długiej histori postaci oczekujesz? A i jak wykonać rzuty tzn. tuż przed sesją czy skorzystać z jakiegoś symulatora kostek z neta ( np. kostnica.eu )
Co do historii - na początek chciałbym cokolwiek. Nie ma być rozbudowane, ale ma jakoś określać kim jest bohater, co go motywuje i co chciałby osiągnąć. W ten sposób będę potrafił ocenić, czy postać zachowuje się zgodnie ze swoim charakterem i punktować w zamian za to. Oprócz tego, będę starał się wzbogacać kampanię o takie motywy, dzięki którym postać będzie mogła się rozwijać w takim kierunku, jaki chciałby obrać gracz. Np. skoro havoc chce być zabójcą, no to muszą się pojawiać możliwości, aby w tę stronę jego postać się skierowała.
Przy zabójcy trolli historia siłą rzeczy musi być na początku bardziej rozbudowana niż przy nowicjuszu.
Jak napiszecie w wordzie na początek pół strony A4 o swojej postaci, to będę zadowolony, a z czasem będziecie wzbogacać historię - proszę tylko o konsultacje ze mną, żeby zachować jako taką spójność.
Co do rzutów - wykonuję je sam na moim programie, gdzie od razu generuję postać i zachowuję ją. Wartości cech wam podam... stopniowo w miarę grania. Na początku będziecie znali swoje cechy opisowo, konkretne wartości będziecie poznawać wraz ze zdobywaniem doświadczenia.
Oprócz tego, przy tworzeniu postaci będą 3 rzuty ekstra - jeżeli będziecie chcieli poprawić wartość którejś ze swoich cech, bo wypadła za niska, to można do tego wykorzystać rzut ekstra. Jako wartość cechy przyjmowany jest ten wynik, który jest lepszy.
Offline
Gladin napisał:
Rasy standard: człowiek, elf, krasnolud, halfling (hobbit).
Odkurzyłem mój program do pomocy i widzę, że wśród gotowych ras mam tam jeszcze zakodowane:
- pół-elf
- gnom
Z tych też możecie wybierać.
Offline