RPGKK - Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Ogłoszenie

Polecam wykorzystywanie "Pokaż nowe posty od ostatniej wizyty" lub przeglądanie tych for, które mają podfora, ponieważ forum wyżej (np. DnD) nie wyświetla na głównej stronie czy coś nowego jest w podforach (np. DnD - Mechanika). W razie problemów z rejestracją, proszę pisać pod gg 6588239 (niewidoczny). Usuniecie Ciasteczek powinno pomóc, jeśli konto się nie chce zarejestrować.

#16 2010-07-01 21:41:19

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Tak gwoli przypomnienia zasad Robię imprezę rangi 1. Kosztuje mnie to 1 wino, 1 przyprawa i 1 żywność (ouć! To dopiero bolesne dla postaci, która rozgrywa dopiero dugi sezon!). Mogę przeprowadzić 1 wydarzenie (np. polowanie).

Kolejne przypomnienie, odnośnie kontaktów: you gain one free Season Action in a Contact’s Domain and may use it as if the Domain was your own.

Czy to oznacza, np., że mogę szkolić wasali Ursuna, a on szkolić moich?
Albo, czy mogę budować budowlę na jego terenie? Jeżeli tak, to czy zasoby (drewno+kamień) będą pochodzić ode mnie, czy z jego zasobów? Albo jest to do ustalenia między nami?

Offline

 

#17 2010-07-01 22:47:03

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Ustalcie sobie. I należy pamiętać:

- Ven lubią sobie notować różne takie przysługi, prowadzą wręcz specjalne księgi takich zapisków (nie ma pieniędzy - są ino takie zależności, a Merchant Baronów na razie nie wprowadzam).
- Transport zasobów to jest akcja.

Chyba tyle.


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#18 2010-07-02 16:13:28

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

do konaktu jeden zasób za free się transportuje, z tego co pamiętam

Offline

 

#19 2010-07-02 16:54:52

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

OK, niech i tak będzie .


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#20 2010-07-11 12:39:15

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

czytam sobie w PDFie na stronie 211 coś takiego:

Is a Rank 8 army (really big, I think) only 80 ven?
Yes. Ven armies are notoriously small. They just don’t have the resources to maintain large armies.

Czy to oznacza, że wasale grupowi mogą mieć rangę większą niż 3?

Dobra, sam sobie odpowiedziałem

Unlike other Vassals, a Secret Army’s rank is not limited to rank 3. Instead, a Secret
Army’s rank can be as high as the number of Farms you own in your Domain. If you have
five Farms, your Secret Army may be as large as rank 5. Farm ranks do not count toward
the rank of your Secret Army—only the number of Farms. Again, if you have five Farms,
your Secret Army’s rank can be up to rank 5.

Ostatnio edytowany przez Gladin (2010-07-11 12:56:08)

Offline

 

#21 2010-07-11 13:20:48

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Inny temat, który poruszaliśmy:

healing for groups of Vassals is the same for any other ven. One Season per rank of Injury.

Zastanawiam się tylko, czy taki wasal grupowy, ranny (np. ma rangę 3 i dostał 2 obrażenia), jest traktowany jako wasal rangi 3 w trakice leczenia, czy najpierw wasal rangi 1, następnego sezonu rangi 2 i następnego rangi 3?

Offline

 

#22 2010-07-11 13:54:35

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Lisie wino jest narkotykiem.

When your ven takes drugs, he may suffer addiction. Roll a number of dice equal to the Virtue affected by the drug while your Narrator rolls a number of dice equal to the Potency. If you roll higher than the Narrator, the ven is not addicted. If the Narrator rolls equal to or higher than the player, the ven is addicted. His addiction becomes an Aspect at the rank of the Potency. If your ven becomes addicted to a narcotic, he suffers the tag and compel of the narcotic even when he is not enjoying the benefit. In other words, even when you aren’t on the drug, you still get the downside

Wynika z tego, że każdy kto pił to wino (ja, Vylvyn i Bahamon (a Ursun?)) powinni sprawdzić, czy nie są uzależnieni.

Ostatnio edytowany przez Gladin (2010-07-11 14:45:59)

Offline

 

#23 2010-07-12 10:44:26

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Secret army może mieć 3 rangi / prowincję (to jest oficjalna zmiana z forum gry, pisałem już tutaj wyżej lub indziej).

Odn. wasali grupowych - jest napisane w zasadach massmurder, że zamiast dostać ranę 5 tracą rangę. Więc z tym leczeniem zupełnie niepasuje. Ew. można uznać, że "utrata rangi" to kilku zabitych i kilku ciężko rannych, więc tak straconą rangę moża udzyskać szkoląc nowych i kurując tych co przeżyli przez 1 sezon. To by było moim zdaniem OK. Czyli mając 1 rangę roadmenów, żeby mieć 3 szkolisz przez 5 miesiecy (2 + 3), ale jak potem stracą dwie rangi w bitwie to, rekonstrukcja zajmie tylko (hehe) dwa Sezony. Równocześnie, gdy miałeś już rangę 3, to możesz zrobić Master Roadmana - tak jak Ci powiedziałem na koniec sesji.

Czyli, tak już całkiem do rzeczy i krótko: grupowy wasal "leczy się" 1 rangę / sezon i podczas leczenie jest traktowany jako niższej rangi, ale jeżeli wcześniej osiągnął 3, to możesz zrobić Master Vassal (ale przy rozwałce pełnego oddziału 30-tu chłopa, pozwolił bym na to najwcześniej po odzyskaniu przynajmniej 1 rangi). Tak ja to widzę.

Widzę to też tak, że wasal grupowy mógłby używać swojej akcji na szkolenie nowych rekrutów w przypadku takiego "leczenia", tj. quill trouble jedziesz se sam albo żonę wysyłasz, a wasal grupowy wylizuje się ze strat.

Nie uzależniliście się, bo narkotyk był świetnej jakości a noc gorąca, hehe .

Ostatnio edytowany przez Przemo (2010-07-12 10:47:15)


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#24 2010-07-14 19:18:38

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

odniosłem wrażenie, że jak wasal grupowy zjedzie z rangą do 0, to tak, jakby został zabity i nie da się go leczyć - trzeba szkolić od nowa

nie lubię, jak ktoś zmienia wcześniej ustalone zasady... zwłaszcza, jeżeli zmienia zasady na mniej przemyślane, niż oryginalne...

faktycznie napisałeś, że secret army może mieć max rangę 3. Nie pisałeś, że jest to na prowincję.
To w końcu jak to jest z secret army? Można mieć w każdej prowincji jedną secret army i max poziom 3, czy po prostu jedna postać może mieć tylko jedną armię max 3 rangi?

Ostatnio edytowany przez Gladin (2010-07-14 19:23:25)

Offline

 

#25 2010-07-14 20:10:48

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Mi to obojętne - jak chcesz możemy uznać wasali za zabitych, musisz szkolić od nowa i poczekać aż zrobisz Master Roadmana itp. Zdecyduj jak wolisz i po prostu tak zrobimy. Dla mnie i tak będzie fabuła > zasady i nigdy odwrotnie, więc też nie widzę problemu, żeby mieć kilka sekretnych armii po 100 osób (pomijając ew. problemy rekrutacyjne itp. itd.).


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#26 2010-07-14 20:57:38

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

mówię o sytuacji, gdy zmniejsza się rangę wasala aż do 0, nie o przypadkach, gdy po prostu zmniejsza się rangę

Offline

 

#27 2010-07-16 14:20:53

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Ano kumam, po prostu nie pamiętam czy zginęli wszyscy czy część , z tym, że jeżeli o mnie chodzi, to nawet wtedy bym pozwolił zregenerować strażników o rangę na sezon, ale możesz mieć jak wolisz - podręcznika i tak nie ma się co trzymać bo jest za bardzo zamotany pod tymi względami, więc kwestia w tym jak się umówimy.

Ostatnio edytowany przez Przemo (2010-07-16 14:21:29)


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#28 2010-07-19 20:36:16

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

PDF, strona 143
Denying the Compel
denying the compel actually costs you three Style: the two Points you give up to deny the compel and the point you would have gotten if you accepted it.

Z tego co zauważyłem, graliśmy płacą o jeden styl mniej, za ochroną przed compellem.
Poza tym z treści raczej wynika, że negowanie compella nie powoduje, iż punkty stylu dostaje ten, co compellował.

Podsumowując & przykład
Mam 3 punkty stylu. Ursun ma 3 punkty stylu.
Compelluję Ursuna, płacę jeden styl (zostają mi 2 punkty).

  • Jeżeli on przyjmuje compella, dostaje jeden styl; ja mam 2, Ursun ma 4 punkty

  • jeżeli nie chce przyjąć compella, płaci 2 punkty - zostaje mu jeden punkt stylu; ja mam 2 punkty

Offline

 

#29 2010-07-19 22:41:29

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

Hmm. Jeżeli nie wynika jasno, kto dostaje styl, to IMHO dostaje ten co naciskał na compel i tak będziemy robić. Tj. jeżeli naciska narrator (obojętnie czy jako NPC czy nie, i od razu informuję, że nie będę robił osobnych pul stylu dla NPC'ów bo to niewygodne a ja mam lepsze rzeczy do roboty ), to 2 punkty stylu dostaje narrator, a jak blokowany jest gracz, to gracz.

Faktycznie graliśmy przez jakiś czas tak, że do blokowania wystarczył 1 punkt, ale ostatnio zostało to zmienione na 2 punkty (czyli wg zasad itp.).


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#30 2010-07-20 19:24:37

 Gladin

Hobbista

Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Zarejestrowany: 2009-12-23
Posty: 295
Punktów :   

Re: Dyskusje na temat zasad

dla mnie wynika jasno
jak dostaje gracz (przy compellowaniu) to jest to wprost napisane, że gracz dostaje punkt stylu za kompelowanie
dokładnie jest napisane, że ten, kto compelluje płaci jeden styl, ale równie dobrze może go przekazać compellowanemu, bo ten za bycie compellowanym otrzymuje jeden styl.

Przy odrzuceniu compela jest napisane, że trzeba zapłacić 2 punkty stylu.

Ergo, płaci się zawsze, a tylko gracz, który przyjął compella otrzymuje punkt stylu.

I nie kojarzę, abyśmy ostatnio płacili 2 punkty za negat na compella (tylko raz Ursun dał negata na mojego compella i dał mi 2 punkty stylu; dzięki temu ja zyskałem 1, a on stracił 1; prawidłowo ja powinienem stracić jeden, a on stracić 2)

W niektórych sytuacjach wymagane jets przez NPC posiadanie punktów stylu (np. na osłonięcie własną piersią swojego suwerena). Będziesz więc czasem musiał w ten czy inny sposób pogimnastykować

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zspgodzianow.pun.pl www.l2sm.pun.pl www.lifeofnarutorpg.pun.pl www.maxinf.pun.pl www.djronnie.pun.pl