Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
Zapomniane Krainy
O czym ja miałem pisać? A tak... przez chwilę zapomniałem.
FR nie był głównym systemem DnD, do czasu 4 edycji. Zatem główny podręcznik systemu opisuje zmiany w zachowaniu ras i klas w tym świecie. Przykłady: kapłan musi mieć jakiegoś patrona, aby posiadać moc. Natomiast niewiernych nie da się ożywić, ponieważ lądują prosto do Muru Niewiernych w Planie Letargu.
Co tu dużo mówić na temat tego światu? Znajdzie się tutaj wszystko od zniszczonych ruin dawnych cywilizacji, poprzez bogate miasta jak Waterdeep kończąc na dzikich i niebezpiecznych miejscach. Są tutaj opisani bogowie, których różnorodność jest wystarczająca, ale zacznijmy od początku.
Potrzebujemy do gry trzy podstawowe podręczniki (do pełnej gry), a w tym podręczniku rozszerzono rasy. Elfy z DnD nazywany jest Elfem Słonecznym, plus dodano Księżycowych, Dzikich i Leśnych... nie zapominając o Drowach. Krasnoludów jest trzech... Tarczowy (podstawowy), Złoty i Duergar. Gnom skalisty i podziemny. Ludzie dzielą się na etniczności, a jedyna różnica miedzy nimi jest skóra, zachowanie i wierzenia. Pół rasy też są... Półelf, Półork i Półdrow. Dodano też planotkniętych, czyli potomkach po planokrwistych. Są nimi Aasimar i Tiefling oraz cztery żywioły Genasich (Ogień, Ziemia, Powietrze i Woda).
Klasy ograniczono i wyjaśniono, jak mniej więcej się zachowują w tym świecie. Poza przykładem kapłana, jeszcze są paladyni i mnisi, którzy muszą należeć do odpowiednich im zakonów.
Co jeszcze? Świat? Jest tak samo różnorodny, jak bogowie. Zimne krainy, dżungle, faktorie ludzkie, pirackie wyspy, pustynie itp. Dla każdego coś dobrego.
Bogów mamy masę, a nad bogami jest... nadbóg - Ao, który pilnuje, aby oni trzymali się swoich portfolio (czyli czym się zajmują), nie było wojen między bogami (na dużą skalę) oraz aby bogowie odpowiadali na modły śmiertelników (gdy to nie robili, Ao wrzucił bogów w śmiertelne ciała za karę). Nie będę rozpisywał każdego z bogów, ponieważ to by zajęło za dużo miejsca.
Co zostało? Magia. System się uznaje za medium-magic i medium-heroic, ale wszystko zależy od MG, jak świat będzie wyglądał.
Może setting wydaję się sztampowy... ale nie musi. Wszystko zależy od pomysłowości MG i podejścia graczy.
Offline