RPGKK - Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Ogłoszenie

Polecam wykorzystywanie "Pokaż nowe posty od ostatniej wizyty" lub przeglądanie tych for, które mają podfora, ponieważ forum wyżej (np. DnD) nie wyświetla na głównej stronie czy coś nowego jest w podforach (np. DnD - Mechanika). W razie problemów z rejestracją, proszę pisać pod gg 6588239 (niewidoczny). Usuniecie Ciasteczek powinno pomóc, jeśli konto się nie chce zarejestrować.

#1 2009-11-27 00:26:47

Huzar

Prawdziwy Gracz

782749
Skąd: Długomiłowice
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 184
Punktów :   

Umiejętności

Wszelkie Testy w Klanarchii są oparte na podstawie 24 umiejętności i ich interpretacji. Ważne przy tworzeniu bohatera, a dokładniej - specjalizowaniu go. Oto one z lekkim wyjaśnieniem:

Artyzm - na ile jesteś tfurczy lub radzisz sobie ze sztuką, podchodzi pod to malarstwo, pisanie, wygłaszanie wierszy, gra na instrumentach, taniec, ładność wykonania przedmiotu.

Bijatyka - Jak dobrze bijesz się bez broni

Blef - Jak dobrze kłamiesz

Czujność - Zauważanie szczegółów, szybkość reakcji (ale tylko na początku, później prawdopodobnie wejdzie pod inną umiejkę, wiele osób pakuje w to i potem stara tylko na tym bazować)

Dominowanie Ducha - potrzebne okultystom, szczególnie egzorcystom w pojedynku siły woli przeciwko upiorom, także pozwala wpływać na umysły innych. Jeśli postać nie jest okultystą, moze tylko bronić się Dominowaniem Ducha przeciw wpływom z zewnątrz.

Dźwiganie - jaką masz krzepę, jak bardzo jesteś Herkulesem

Krycie się - najczęściej w cieniu, za osłonami, ale ja pod to podciągnąłbym krycie się przed strzałami

Kult Przodków - Odprawianie rytuałów oraz jak bardzo lubią cię Duchy przodków (w sumie ciężko znaleźć dla tego zastosowanie, ale jeszcze do tego z Maćkiem dojdziemy)

Legenoznawstwo - Jak bardzo rozeznajesz się w przeszłych i obecnych legendach (czasem otrzeć się mozna o legendarnego człowieka, np. z Bijatyką powyżej 12 (Taki ktoś jest lepszy od Bruce'a Lee i Chucka Norrisa razem wziętych)

Negocjacje - jak dobrze wykłócasz się o czyjeś za swoje

Obycie - jak wykwintnie potrafisz się zachować (nie, to nie waza, to nocnik)

Parkour - jak dobrze skaczesz po murach i ogólnie poruszasz się w mieście

Pasja - jak bardzo wciągasz się w to co robisz i jak bardzo potrafisz w to wciągnąć innych

Przeprawa - Jak dobrze skaczesz po drzewach, pływasz, wspinasz się po skałach i ogólnie poruszanie w dziczy

Rzemiosło - czy w ogóle potrafisz zrobić coś funkcjonalnego i jak bardzo - struganie z drewna, obrabianie skór, szycie siodła, kucie mieczy... i tak dalej.

Rzucanie - Pamiętajcie, rzuca się nie tylko kamieniami, jak nie ma innej broni. Taki jeden celny rzut włócznią...

Strzelectwo - z jak daleka jesteś Robin Hoodem

Transmutacja substancji - jak dobry jesteś z chemii. Okultyści: jak dobrze przemieniasz kamień w złoto albo skórzany płaszcz w mięso.

Uzdolnienia techniczne - jak dobrze potrafisz robić ustrojstwa z metalu, poruszane parą, sprężynami i innymi takimi.

Walka bronią - Jak dobre młynki bronią kręcisz.

Wiedza o sługach ciemności - Jak szybko rozpoznasz wilkołaka, wampira, jakie są ich słabe strony, gdzie bić, by zabić...

Zaklinanie ciała - zwykle ochrona przeciw truciznom i innym. Leczenie. Okultyści: Niewielkie bądź krótkotrwałe zmiany w ciele (metamorfozy)

Zimna krew - jaki chojrak z ciebie. Boisz się myszki? A jak ma 3 metry w kłębie i ząb jak twoje ramię?

Zmysł natury - jak radzisz sobie w dziczy i ze zwierzętami, czy orientujesz się w leśnej głuszy, rozpoznajesz roślinki...

To tyle. Chodziło mi o to, żeby była jakaś podstawa do wymyślania Specjalizacji Archetypów. Archetypy będę powoli wrzucał.

Offline

 

#2 2009-11-27 10:32:13

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Re: Umiejętności

Dźwiganie? Przeprawa? Po cholerę... Nie lepiej, aby to nazwali Atletyka? Czy Wysportowanie? O.o

Co do Parkoura... omfg. N/c.

Offline

 

#3 2009-11-27 18:49:35

 Lasard

Fanatyk

282112
Skąd: No chyba wiadomo :P
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 662
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności

Muszę sprostować i uzupełnić kilka opisów.

Dźwiganie - jaką masz krzepę, jak bardzo jesteś Herkulesem

Ta umiejętność określa też jak ciężki pancerz można nosić.

Krycie się - najczęściej w cieniu, za osłonami, ale ja pod to podciągnąłbym krycie się przed strzałami

Tu chodzi o ukrywanie się a nie uniki. Za uniki przed strzałami odpowiada czujność.

Kult Przodków - Odprawianie rytuałów oraz jak bardzo lubią cię Duchy przodków (w sumie ciężko znaleźć dla tego zastosowanie, ale jeszcze do tego z Maćkiem dojdziemy)

Bzdura Ja dobrze wiem do czego to stosować tylko nie było jeszcze okazji. Przykładami użycia kultu przodków są rytuały odprawiane przez Wybrańca przodka by mógł kontaktować się ze swoim mentorem. Innym wykorzystaniem tej zdolności jest zdobywanie wiedzy o jakimś przodku- jego dokonaniach, historii itp.

A co do wypowiedzi Havoca:

Dźwiganie? Przeprawa? Po cholerę... Nie lepiej, aby to nazwali Atletyka? Czy Wysportowanie? O.o

Wtedy pod to trzeba by było podciągnąć kilka innych zdolności co ograniczyłoby ilość umiejętności a niektóre z nich nie pasują do siebie- jak np. parkour i przeprawa.

Co do Parkoura... omfg. N/c.

Hehe, moja reakcja był an początku podobna ale teraz wiem dlaczego tak to nazwano. Po pierwsze ta umiejętność określa jak dobrze poruszamy się w terenie zabudowanym- skaczemy po dachach, wspinamy się po ścianach i ogólnie robieniu tego co dobry Altair i Ezio robią kilkanaście metrów nad ziemią XD Po drugie na Rubieży wspólnym językiem jest tzw. Slang korzystający z najróżniejszych słów z różnych języków, większość zapożyczona z książek Przodków, i najwyraźniej ktoś znalazł to słowo w jednej z książek i tak zaczęto nazywać takie umiejętności które podałem w punkcie 1


Odgrywanie postaci- to coś na co większość z nas lubi tracić czas.

Offline

 

#4 2009-11-27 23:30:54

 Lasard

Fanatyk

282112
Skąd: No chyba wiadomo :P
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 662
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności

O a teraz dowiedziałem się jeszcze czegoś ciekawego Kultu przodków można używać do jeszcze jednej fajnej rzeczy- gdy MG chce uruchomić czyjeś przekleństwo gracz ma prawo do Wymagającego testu Kultu przodków jako rzutu obronnego XD Wszystkich moich graczy przepraszam za to że nie dawałem wam prawa do tego, gdyż po prostu tego nie zauważyłem XD


Odgrywanie postaci- to coś na co większość z nas lubi tracić czas.

Offline

 

#5 2009-11-28 09:22:49

Huzar

Prawdziwy Gracz

782749
Skąd: Długomiłowice
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 184
Punktów :   

Re: Umiejętności

Okej, będziemy to dogrywać. Zresztą ostatnio przepadło Ci 15 kości Puli Ciemności, więc wybaczamy.

Ogólnie starano się uzyskać takie nazwy - worki, żeby wrzucić tam jak najwięcej pokrewnych umiejętności, a to dla wygody. Nie trzeba już wykupywać drzewek umiejętności czy szeregu różnych umiejętności, podwyższasz jedną z ogólnych nazw i ogólnie jesteś lepszy. Ktoś, kto dobrze wspina się po drzewach, skałach i nieźle biega, prawdopodobnie też będzie całkiem dobrze pływał. Ale ktoś, kto jest mistrzem miecza, wcale nie musi być dobry w karczemnej burdzie czy nie musi być choćby silny.

Offline

 

#6 2009-11-28 09:43:36

 Lasard

Fanatyk

282112
Skąd: No chyba wiadomo :P
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 662
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności

Kiedy mi przepadły? Przygoda nie została zakończona więc będę je miał na następnej sesji


Odgrywanie postaci- to coś na co większość z nas lubi tracić czas.

Offline

 

#7 2009-11-28 10:17:07

Huzar

Prawdziwy Gracz

782749
Skąd: Długomiłowice
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 184
Punktów :   

Re: Umiejętności

Przepadły, stary, bo ie dokończyłeś sesji, a my dostajemy jeszcze PD, cwaniaku Było się wyspać, skoro wiedziałeś tydzień wcześniej, że sesję będziesz miał.:[

Offline

 

#8 2009-11-28 11:04:37

 Lasard

Fanatyk

282112
Skąd: No chyba wiadomo :P
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 662
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności

Przygoda nie została dokończona bo zostało jeszcze kilka scen do zrobienia, więc nic mi nie przepadło, a wy PD'ków nie dostajecie jeszcze. Więc nie wykłócaj się ze mną, bo wiem co mówię.

Ostatnio edytowany przez Lasard (2009-11-28 11:06:35)


Odgrywanie postaci- to coś na co większość z nas lubi tracić czas.

Offline

 

#9 2009-11-28 14:47:44

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Umiejętności

Nabrałem znowu ochoty na tą grę. Fajna konwencja z tym skakaniem po dachach, magią i specyficznym stylem. Są też zalążki wprowadzania wpływu graczy na scenariusz (przed sesją dają MG różne wrzuty). To jest fajne, chociaż wolę to w formie bardziej rozbudowanej (jak w HotB, heheheh).


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 

#10 2009-11-29 09:03:41

Huzar

Prawdziwy Gracz

782749
Skąd: Długomiłowice
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 184
Punktów :   

Re: Umiejętności

Lasard, nie wygłupiaj się. Nie dokończyłeś sesji. Wszystko było w miejscu, gdzie całkiem dobrze pasowało zakończenie. A Ty zasnąłeś. Tydzień wcześniej wiedziałeś, że należy się wyspać, a tego nie zrobiłeś. Nie wyrażę się brzydko, ale sam sobie zepsułeś krew. Nie moja wina, wielokrotnie Cię budziliśmy. Ewentualnie możemy zrezygnować z PD i takich tam, ale Tobie kości przepaść muszą, jak wypada w dżentelmeńskiej grze.

Offline

 

#11 2009-11-29 11:20:36

 Lasard

Fanatyk

282112
Skąd: No chyba wiadomo :P
Zarejestrowany: 2009-08-17
Posty: 662
Punktów :   
WWW

Re: Umiejętności

Dobra... popytałem na oficjalnym forum Klanarchii i jednak masz rację, więc niech Ci będzie...

P.S. Chociaż jeden z użytkowników tamtego forum zaproponował mi bym zatrzymał sobie połowę lub całość bo w końcu ustaliliśmy kiedy miała się kończyć ta przygoda...
Poczytaj sobie ten temat by poznać innych zdanie: http://forum.klanarchia.pl/viewtopic.ph … 5386#p5386

Ostatnio edytowany przez Lasard (2009-12-01 14:18:23)


Odgrywanie postaci- to coś na co większość z nas lubi tracić czas.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kp500.pun.pl www.f1-transmisjeonline.pun.pl www.czternastka.pun.pl www.kzk.pun.pl www.zmienmyswiat.pun.pl