Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
Klanarchia jest dość świeżym systemem (premiera odbyła się 1 lipca tego roku), autorstwa Michała ‘Furiatha’ Markowskiego. Jest to horror dla dorosłych z przymrużeniem oka.
Gra opowiada o tym jak to parę tysięcy lat temu na ziemię (dziś zwaną Rubieżą) spadła plaga bękartów ciemności wyległych aż z bram Bezmiaru które otworzył im jeden ze starożytnych (tak nazywani są ludzie z przeszłości) nazwany później pierwszym Cesarzem Ebionitów ("ubogich"). Dziś z jego rządami walczą wolni ludzie należący do 4 wielkich rodzin które z kolei należą do Unii:
Hanza- rodzina trochę arystokratyczna, lubująca się w pięknie, pieniądzach i ogólnie przepychu. Strukturą trochę przypominają włoską mafię.
Technoklany- przypominają korporacyjny związek specjalistów z różnych dziedzin. Zazdrośnie strzegą swej pozycji, a siły upatrują w wysokiej klasy sprzęcie, jaki zdobyły po starożytnych, bądź wyprodukowały z pomocą niemal zapomnianej technologii.
Kompanie Soldackie- Dzielni wojownicy, dumni, hardzi i zuchwali. Znajdziesz ich wszędzie tam, gdzie zgiełk bitewny i przelewanie krwi. Niemal całe życie poświęcili na doskonaleniu umiejętności walki i krwawych starciach z wrogami Omamu, stąd są najlepszymi wojownikami Wolnych Rodzin. Rodzina ta rzadko osiedla się gdzieś na stałe.
Zakon Rytualistów- Mistyczne bractwo, które jako główny cel wyznaczyło sobie walkę z Ciemnością i jego sługami. W swych warownych klasztorach jego członkowie zgłębiają wiedzę o upiorach i Bezmiarze, by jeszcze lepiej wykorzystywać słabe punkty wroga. Rytualiści uważają, że dzięki surowemu treningowi i zgłębianiu wiedzy ich wola staje się twarda jak stal, której nie nagnie żaden upiór.
Po za walką z Ebionitami na czele Unitów stają również:
-Wilkołaki,
-Wampirami,
-Upiory które uciekły przed władzą Cesarza,
-Nekrodruidami (za pomocą zaklinania upiorów ożywiają drzewa i tworzą roślinne golemy),
-kultem Wielkiego K (bardzo potężnego upiora, jego wyznawcy kultywują ebionikę czyli łączenie wyznawców z zaklętymi w upiory urządzeniami),
-kultem Jedynego (potężny upiór),
-Nekrozytami (nieumarli).
Gracze prócz wybrania rodziny do której należeć będą ich postacie muszą także wybrać 1 z 13 archetypów:
-Egzorcysta (okultysta szkolący się w wypędzaniu upiorów),
-Kronikarz Klanowy (spisuje ważne wydarzenia, są też dobrzy w bitwach socjalnych),
-Kupiec (chyba nie muszę wyjaśniać ),
-Szabrownik (poszukiwacz eksponatów starożytnych czyli przedmiotów które dziś nam są dobrze znane np. kredki, ubrania, zapałki itp. Na rubieży są one bardzo cenione, i uważane za niemal dzieła sztuki)
-Przepatrywacz (zwiadowca, łowca itp.),
-Siepacz (typowy wojownik),
-Żerca (też wojownik ale wyszkolony do walki z bękartami ciemności),
-Wiedźmiarz (bardzo potężny okultysta dysponujący niemal nieograniczoną mocą... jedyne co mu stoi na drodze to jego własne Nemezis),
-Technomanta (okultysta korzystający z technologicznych cudeniek które napędza własną energią i wolą),
-Śniący (okultysta który własną wolą potrafi kształtować interiory, czyli specjalne strefy na Rubieży gdzie przez bramy Pomroku wypływa specjalna energia),
-Wybraniec Przodka (Człowiek który otrzymuje wsparcie jednego z przodków, który wędruje z nim ukryty w Relikwi),
-Inkwizytor (osoba poszukująca wszystkich którzy mają styczność z wrogami Unii i osądzanie ich),
-Rzecznik Rodu (osoba która w imieniu swojego klanu udaje się na wyprawy do innych klanów w celu pertraktacji, zawarcia umów handlowych itp.).
Kilka materiałów z oficjalnej strony systemu:
* Walka, krwawe widowisko – motoryka walki i karty manewrów bojowych.
* Mrok nadchodzi! – jak wspieramy konwencję pulpowego horroru i nastrój grozy.
* Świat z klocków – budujemy setting (świat) na potrzeby naszej kampanii.
* Gramy specjalistami – kim gramy, jakie możliwości ma bohater i jak tworzy się grupę?
* Wiedźmiarstwo – rzucanie czarów poprzez toczenie pojedynku z Ciemnością.
* Rys świata – streszczenie historii wolnych klanów i zarys świata.
* Layout Klanarchii na przykładzie 10 wybranych stron
Wiem że opis nie za dobry. Jest to spowodowane moim lenistwem i tym że nie jestem dobry w pisaniu czegoś takiego. Mam nadzieję że przynajmniej jedną osobę zachęcę do zagrania w te naprawdę wspaniały system.
Ostatnio edytowany przez Lasard (2009-10-27 17:44:11)
Offline
Nie wiem dlaczego, ale według mnie Klanarchia lepiej brzmi Podejrzewam jednak że tu chodzi coś o Anarchie tylko że klanów więc (Kl[an)archia] Za to Huzar twierdził jakoś inaczej.
Offline
XD Bo oni się łączą przeciwko Ebionitom którzy opanowali świat
Offline
Podałem kilka linków do materiałów na oficjalnej stronie gry. Może one pomogą trochę bardziej poznać ten system.
Offline
Popytałem na oficjalnym forum Klanarchii, i dowiedziałem się że Huzar miał rację ale i ja się nie myliłem. Oto fragment wpisu blogowego twórcy gry:
Klanarchia oznacza władzę klanów, lecz zakamuflowaliśmy tutaj słowo, które przewodzi w świecie Wolnych Rodzin: anarchię. Władza jest słaba, rozproszona, a społeczności czują większy respekt przed Tradycją, niż organami władzy. Ponadto jest jednoznaczna, łatwo wpada w ucho, dźwięcznie się ją wymawia i zgrabnie odmienia.
Offline
Tak jest, można. A co do tego co napisałeś w Boxie, to jak znajdę czas to napiszę wszystkim ile PD dostali, napiszecie mi też wtedy jakie motywy chcecie.
Offline
A, myślałem że na forum albo przez konferencję gg to obgadamy. Wracając do głównego pytania - Czy z używania relikwii czerpie się jakieś korzyści? W sensie, taki miecz może być silniejszy niż zwykły?
Offline