Lasard - 2009-09-02 13:20:45 |
Klanarchia jest dość świeżym systemem (premiera odbyła się 1 lipca tego roku), autorstwa Michała ‘Furiatha’ Markowskiego. Jest to horror dla dorosłych z przymrużeniem oka. Gra opowiada o tym jak to parę tysięcy lat temu na ziemię (dziś zwaną Rubieżą) spadła plaga bękartów ciemności wyległych aż z bram Bezmiaru które otworzył im jeden ze starożytnych (tak nazywani są ludzie z przeszłości) nazwany później pierwszym Cesarzem Ebionitów ("ubogich"). Dziś z jego rządami walczą wolni ludzie należący do 4 wielkich rodzin które z kolei należą do Unii: Hanza- rodzina trochę arystokratyczna, lubująca się w pięknie, pieniądzach i ogólnie przepychu. Strukturą trochę przypominają włoską mafię. Technoklany- przypominają korporacyjny związek specjalistów z różnych dziedzin. Zazdrośnie strzegą swej pozycji, a siły upatrują w wysokiej klasy sprzęcie, jaki zdobyły po starożytnych, bądź wyprodukowały z pomocą niemal zapomnianej technologii. Kompanie Soldackie- Dzielni wojownicy, dumni, hardzi i zuchwali. Znajdziesz ich wszędzie tam, gdzie zgiełk bitewny i przelewanie krwi. Niemal całe życie poświęcili na doskonaleniu umiejętności walki i krwawych starciach z wrogami Omamu, stąd są najlepszymi wojownikami Wolnych Rodzin. Rodzina ta rzadko osiedla się gdzieś na stałe. Zakon Rytualistów- Mistyczne bractwo, które jako główny cel wyznaczyło sobie walkę z Ciemnością i jego sługami. W swych warownych klasztorach jego członkowie zgłębiają wiedzę o upiorach i Bezmiarze, by jeszcze lepiej wykorzystywać słabe punkty wroga. Rytualiści uważają, że dzięki surowemu treningowi i zgłębianiu wiedzy ich wola staje się twarda jak stal, której nie nagnie żaden upiór. Po za walką z Ebionitami na czele Unitów stają również: -Wilkołaki, -Wampirami, -Upiory które uciekły przed władzą Cesarza, -Nekrodruidami (za pomocą zaklinania upiorów ożywiają drzewa i tworzą roślinne golemy), -kultem Wielkiego K (bardzo potężnego upiora, jego wyznawcy kultywują ebionikę czyli łączenie wyznawców z zaklętymi w upiory urządzeniami), -kultem Jedynego (potężny upiór), -Nekrozytami (nieumarli). Gracze prócz wybrania rodziny do której należeć będą ich postacie muszą także wybrać 1 z 13 archetypów: -Egzorcysta (okultysta szkolący się w wypędzaniu upiorów), -Kronikarz Klanowy (spisuje ważne wydarzenia, są też dobrzy w bitwach socjalnych), -Kupiec (chyba nie muszę wyjaśniać :P), -Szabrownik (poszukiwacz eksponatów starożytnych czyli przedmiotów które dziś nam są dobrze znane np. kredki, ubrania, zapałki itp. Na rubieży są one bardzo cenione, i uważane za niemal dzieła sztuki) -Przepatrywacz (zwiadowca, łowca itp.), -Siepacz (typowy wojownik), -Żerca (też wojownik ale wyszkolony do walki z bękartami ciemności), -Wiedźmiarz (bardzo potężny okultysta dysponujący niemal nieograniczoną mocą... jedyne co mu stoi na drodze to jego własne Nemezis), -Technomanta (okultysta korzystający z technologicznych cudeniek które napędza własną energią i wolą), -Śniący (okultysta który własną wolą potrafi kształtować interiory, czyli specjalne strefy na Rubieży gdzie przez bramy Pomroku wypływa specjalna energia), -Wybraniec Przodka (Człowiek który otrzymuje wsparcie jednego z przodków, który wędruje z nim ukryty w Relikwi), -Inkwizytor (osoba poszukująca wszystkich którzy mają styczność z wrogami Unii i osądzanie ich), -Rzecznik Rodu (osoba która w imieniu swojego klanu udaje się na wyprawy do innych klanów w celu pertraktacji, zawarcia umów handlowych itp.).
Kilka materiałów z oficjalnej strony systemu: * Walka, krwawe widowisko – motoryka walki i karty manewrów bojowych. * Mrok nadchodzi! – jak wspieramy konwencję pulpowego horroru i nastrój grozy. * Świat z klocków – budujemy setting (świat) na potrzeby naszej kampanii. * Gramy specjalistami – kim gramy, jakie możliwości ma bohater i jak tworzy się grupę? * Wiedźmiarstwo – rzucanie czarów poprzez toczenie pojedynku z Ciemnością. * Rys świata – streszczenie historii wolnych klanów i zarys świata. * Layout Klanarchii na przykładzie 10 wybranych stron
Wiem że opis nie za dobry. Jest to spowodowane moim lenistwem i tym że nie jestem dobry w pisaniu czegoś takiego. Mam nadzieję że przynajmniej jedną osobę zachęcę do zagrania w te naprawdę wspaniały system.
|
Havoc - 2009-09-02 22:06:48 |
Czemu nie nazwali gry Necronomicon? :P Takie mam właśnie wrażenie...
|
Lasard - 2009-09-03 11:48:08 |
Nie wiem dlaczego, ale według mnie Klanarchia lepiej brzmi :P Podejrzewam jednak że tu chodzi coś o Anarchie tylko że klanów więc (Kl[an)archia] :P Za to Huzar twierdził jakoś inaczej.
|
Havoc - 2009-09-03 13:26:08 |
Jeśli jest Anarchia klanów... to skąd tutaj Unia? xD
|
Lasard - 2009-09-03 13:32:52 |
XD Bo oni się łączą przeciwko Ebionitom którzy opanowali świat :P
|
Havoc - 2009-09-14 00:43:16 |
Możecie rozszerzyć opis mechaniki gry i jej fabularną cześć? Chciałbym dowiedzieć się więcej o tym systemie.
|
Lasard - 2009-10-27 15:28:02 |
Podałem kilka linków do materiałów na oficjalnej stronie gry. Może one pomogą trochę bardziej poznać ten system.
|
Huzar - 2009-11-20 23:40:05 |
Madafaka... :[
Klanarchia --> Monarchia, Anarchia, człon "archia" oznacza "rządy" + Klan --> Klanarchia = Rządy Klanów
|
Havoc - 2009-11-20 23:57:21 |
Chociaż jedna osoba wie... ;D
|
Lasard - 2009-11-26 12:01:36 |
Popytałem na oficjalnym forum Klanarchii, i dowiedziałem się że Huzar miał rację ale i ja się nie myliłem. Oto fragment wpisu blogowego twórcy gry:
Klanarchia oznacza władzę klanów, lecz zakamuflowaliśmy tutaj słowo, które przewodzi w świecie Wolnych Rodzin: anarchię. Władza jest słaba, rozproszona, a społeczności czują większy respekt przed Tradycją, niż organami władzy. Ponadto jest jednoznaczna, łatwo wpada w ucho, dźwięcznie się ją wymawia i zgrabnie odmienia.
|
Huzar - 2009-12-02 20:53:42 |
Lasard, można zrobić sobie Relikwię z miecza?
|
Lasard - 2009-12-02 21:36:38 |
Chodzi Ci o Relikwię Wybrańca Przodka?
|
Huzar - 2009-12-02 22:21:04 |
Raczej tak. A ktoś jeszcze może mieć relikwię? I czytaj dokładnie ShoutBox :P
|
Lasard - 2009-12-02 23:12:34 |
Tak jest, można. A co do tego co napisałeś w Boxie, to jak znajdę czas to napiszę wszystkim ile PD dostali, napiszecie mi też wtedy jakie motywy chcecie.
|
Huzar - 2009-12-03 17:59:15 |
A, myślałem że na forum albo przez konferencję gg to obgadamy. Wracając do głównego pytania - Czy z używania relikwii czerpie się jakieś korzyści? W sensie, taki miecz może być silniejszy niż zwykły?
|
Lasard - 2009-12-04 16:58:03 |
Nie nie jest silniejszy, jednak sam przodek Ci pomaga pod postacią zwierzęcia, a także daje Ci dobre rady itp.
P.S. Na pewnym blogu wstawiono wywiad z twórcą Klanarchii Furiathem: http://rpg.quickpress.pl/2009/11/wywiad … furiathem/
|
Gladin - 2010-01-17 15:10:24 |
O matko... dopiero teraz dowiedziałem się, że autorem tego systemu, którym się zachwycacie, jest Michał z żoną :o
Zaraz przekażę znajomym z Poznania, że ich gra jest tak u nas popularna - ucieszą się :DDD
|
Huzar - 2010-01-17 15:28:48 |
Zachwycacie, zachwycacie. Po prostu nam się podoba. :) Naprawdę, porządne, z powiewem świeżości :D
|
Lasard - 2010-06-19 09:58:10 |
Furiath na stronie Klanarchii zamieścił 18 nowych Manewrów Bojowych specjalnie dla technoklanytów: http://klanarchia.pl/pl/index.php?id=96
|