Lasard - 2009-09-02 13:20:45

http://www.unreal-fantasy.pl/gfx/users/1385509606.jpg



Klanarchia jest dość świeżym systemem (premiera odbyła się 1 lipca tego roku), autorstwa Michała ‘Furiatha’ Markowskiego. Jest to horror dla dorosłych z przymrużeniem oka.
Gra opowiada o tym jak to parę tysięcy lat temu na ziemię (dziś zwaną Rubieżą) spadła plaga bękartów ciemności wyległych aż z bram Bezmiaru które otworzył im jeden ze starożytnych (tak nazywani są ludzie z przeszłości) nazwany później pierwszym Cesarzem Ebionitów ("ubogich"). Dziś z jego rządami walczą wolni ludzie należący do 4 wielkich rodzin które z kolei należą do Unii:
Hanza- rodzina trochę arystokratyczna, lubująca się w pięknie, pieniądzach i ogólnie przepychu. Strukturą trochę przypominają włoską mafię.
Technoklany- przypominają korporacyjny związek specjalistów z różnych dziedzin. Zazdrośnie strzegą swej pozycji, a siły upatrują w wysokiej klasy sprzęcie, jaki zdobyły po starożytnych, bądź wyprodukowały z pomocą niemal zapomnianej technologii.
Kompanie Soldackie- Dzielni wojownicy, dumni, hardzi i zuchwali. Znajdziesz ich wszędzie tam, gdzie zgiełk bitewny i przelewanie krwi. Niemal całe życie poświęcili na doskonaleniu umiejętności walki i krwawych starciach z wrogami Omamu, stąd są najlepszymi wojownikami Wolnych Rodzin. Rodzina ta rzadko osiedla się gdzieś na stałe.
Zakon Rytualistów- Mistyczne bractwo, które jako główny cel wyznaczyło sobie walkę z Ciemnością i jego sługami. W swych warownych klasztorach jego członkowie zgłębiają wiedzę o upiorach i Bezmiarze, by jeszcze lepiej wykorzystywać słabe punkty wroga. Rytualiści uważają, że dzięki surowemu treningowi i zgłębianiu wiedzy ich wola staje się twarda jak stal, której nie nagnie żaden upiór.
Po za walką z Ebionitami na czele Unitów stają również:
-Wilkołaki,
-Wampirami,
-Upiory które uciekły przed władzą Cesarza,
-Nekrodruidami (za pomocą zaklinania upiorów ożywiają drzewa i tworzą roślinne golemy),
-kultem Wielkiego K (bardzo potężnego upiora, jego wyznawcy kultywują ebionikę czyli łączenie wyznawców z zaklętymi w upiory urządzeniami),
-kultem Jedynego (potężny upiór),
-Nekrozytami (nieumarli).
Gracze prócz wybrania rodziny do której należeć będą ich postacie muszą także wybrać  1 z 13 archetypów:
-Egzorcysta (okultysta szkolący się w wypędzaniu upiorów),
-Kronikarz Klanowy (spisuje ważne wydarzenia, są też dobrzy w bitwach socjalnych),
-Kupiec (chyba nie muszę wyjaśniać :P),
-Szabrownik (poszukiwacz eksponatów starożytnych czyli przedmiotów które dziś nam są dobrze znane np. kredki, ubrania, zapałki itp. Na rubieży są one bardzo cenione, i uważane za niemal dzieła sztuki)
-Przepatrywacz (zwiadowca, łowca itp.),
-Siepacz (typowy wojownik),
-Żerca (też wojownik ale wyszkolony do walki z bękartami ciemności),
-Wiedźmiarz (bardzo potężny okultysta dysponujący niemal nieograniczoną mocą... jedyne co mu stoi na drodze to jego własne Nemezis),
-Technomanta (okultysta korzystający z technologicznych cudeniek które napędza własną energią i wolą),
-Śniący (okultysta który własną wolą potrafi kształtować interiory, czyli specjalne strefy na Rubieży gdzie przez bramy Pomroku wypływa specjalna energia),
-Wybraniec Przodka (Człowiek który otrzymuje wsparcie jednego z przodków, który wędruje z nim ukryty w Relikwi),
-Inkwizytor (osoba poszukująca wszystkich którzy mają styczność z wrogami Unii i osądzanie ich),
-Rzecznik Rodu (osoba która w imieniu swojego klanu udaje się na wyprawy do innych klanów w celu pertraktacji, zawarcia umów handlowych itp.).

Kilka materiałów z oficjalnej strony systemu:
    * Walka, krwawe widowisko – motoryka walki i karty manewrów bojowych.
    * Mrok nadchodzi! – jak wspieramy konwencję pulpowego horroru i nastrój grozy.
    * Świat z klocków – budujemy setting (świat) na potrzeby naszej kampanii.
    * Gramy specjalistami – kim gramy, jakie możliwości ma bohater i jak tworzy się grupę?
    * Wiedźmiarstwo – rzucanie czarów poprzez toczenie pojedynku z Ciemnością.
    * Rys świata – streszczenie historii wolnych klanów i zarys świata.
    * Layout Klanarchii na przykładzie 10 wybranych stron

Wiem że opis nie za dobry. Jest to spowodowane moim lenistwem i tym że nie jestem dobry w pisaniu czegoś takiego. Mam nadzieję że przynajmniej jedną osobę zachęcę do zagrania w te naprawdę wspaniały system.

Havoc - 2009-09-02 22:06:48

Czemu nie nazwali gry Necronomicon? :P Takie mam właśnie wrażenie...

Lasard - 2009-09-03 11:48:08

Nie wiem dlaczego, ale według mnie Klanarchia lepiej brzmi :P Podejrzewam jednak że tu chodzi coś o Anarchie tylko że klanów więc (Kl[an)archia] :P Za to Huzar twierdził jakoś inaczej.

Havoc - 2009-09-03 13:26:08

Jeśli jest Anarchia klanów... to skąd tutaj Unia? xD

Lasard - 2009-09-03 13:32:52

XD Bo oni się łączą przeciwko Ebionitom którzy opanowali świat :P

Havoc - 2009-09-14 00:43:16

Możecie rozszerzyć opis mechaniki gry i jej fabularną cześć? Chciałbym dowiedzieć się więcej o tym systemie.

Lasard - 2009-10-27 15:28:02

Podałem kilka linków do materiałów na oficjalnej stronie gry. Może one pomogą trochę bardziej poznać ten system.

Huzar - 2009-11-20 23:40:05

Madafaka... :[

Klanarchia --> Monarchia, Anarchia, człon "archia" oznacza "rządy" + Klan --> Klanarchia = Rządy Klanów

Havoc - 2009-11-20 23:57:21

Chociaż jedna osoba wie... ;D

Lasard - 2009-11-26 12:01:36

Popytałem na oficjalnym forum Klanarchii, i dowiedziałem się że Huzar miał rację ale i ja się nie myliłem. Oto fragment wpisu blogowego twórcy gry:

Klanarchia oznacza władzę klanów, lecz zakamuflowaliśmy tutaj słowo, które przewodzi w świecie Wolnych Rodzin: anarchię. Władza jest słaba, rozproszona, a społeczności czują większy respekt przed Tradycją, niż organami władzy. Ponadto jest jednoznaczna, łatwo wpada w ucho, dźwięcznie się ją wymawia i zgrabnie odmienia.

Huzar - 2009-12-02 20:53:42

Lasard, można zrobić sobie Relikwię z miecza?

Lasard - 2009-12-02 21:36:38

Chodzi Ci o Relikwię Wybrańca Przodka?

Huzar - 2009-12-02 22:21:04

Raczej tak. A ktoś jeszcze może mieć relikwię? I czytaj dokładnie ShoutBox :P

Lasard - 2009-12-02 23:12:34

Tak jest, można. A co do tego co napisałeś w Boxie, to jak znajdę czas to napiszę wszystkim ile PD dostali, napiszecie mi też wtedy jakie motywy chcecie.

Huzar - 2009-12-03 17:59:15

A, myślałem że na forum albo przez konferencję gg to obgadamy. Wracając do głównego pytania - Czy z używania relikwii czerpie się jakieś korzyści? W sensie, taki miecz może być silniejszy niż zwykły?

Lasard - 2009-12-04 16:58:03

Nie nie jest silniejszy, jednak sam przodek Ci pomaga pod postacią zwierzęcia, a także daje Ci dobre rady itp.

P.S. Na pewnym blogu wstawiono wywiad z twórcą Klanarchii Furiathem:
http://rpg.quickpress.pl/2009/11/wywiad … furiathem/

Gladin - 2010-01-17 15:10:24

O matko... dopiero teraz dowiedziałem się, że autorem tego systemu, którym się zachwycacie, jest Michał z żoną :o

Zaraz przekażę znajomym z Poznania, że ich gra jest tak u nas popularna - ucieszą się :DDD

Huzar - 2010-01-17 15:28:48

Zachwycacie, zachwycacie. Po prostu nam się podoba. :) Naprawdę, porządne, z powiewem świeżości :D

Lasard - 2010-06-19 09:58:10

Furiath na stronie Klanarchii zamieścił 18 nowych Manewrów Bojowych specjalnie dla technoklanytów:
http://klanarchia.pl/pl/index.php?id=96

www.patriota.pun.pl www.zagubionawyspa.pun.pl www.skijumpingmanager.pun.pl www.dbj.pun.pl www.hitplaneta.pun.pl