RPGKK - Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Ogłoszenie

Polecam wykorzystywanie "Pokaż nowe posty od ostatniej wizyty" lub przeglądanie tych for, które mają podfora, ponieważ forum wyżej (np. DnD) nie wyświetla na głównej stronie czy coś nowego jest w podforach (np. DnD - Mechanika). W razie problemów z rejestracją, proszę pisać pod gg 6588239 (niewidoczny). Usuniecie Ciasteczek powinno pomóc, jeśli konto się nie chce zarejestrować.

#1 2010-02-14 00:26:55

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Wampir: Mroczne Wieki

Wampir: Mroczne Wieki
http://img.photobucket.com/albums/v149/Havoclivekiller/0ea3c4d285b644d0337c7dc7de1520bf.jpg



Ahh... tak. Jeden z tych podręczników, które pojawiają się raz lub dwa razy na rok na allegro lub innych miejscach, gdzie można nabyć stare rzeczy.
Tak samo jak Mag: Wstąpienie i Wilkołak: Apokalipsa, Wampir: Mroczne Wieki jest w wersji nie-revised. Co to oznacza? Że mechanika nie jest zbalansowana i śmiertelność bohaterów i NPC jest wysoka, a czasami nawet bardzo wysoka.
Zatem zacznijmy o tym, gdzie odbywa się akcja tego systemu, a jest nim Średniowiecze, a dokładnie czasy po upadku Wschodniego Imperium Rzymskiego oraz przed inkwizycją (oczywiście, to nie oznacza, że nie można wyjść poza ramy tych czasów). Gracze wcielają się w jednego z lub w żadnego (Pariasi) klanu wampirów. Zapożyczając opisy z podręcznika:

- Assamici - Tajemniczy Saraceni ze Środkowego Wschodu, którzy do perfekcji sztukę cichego zabijania.
- Brujah - Filozofowie, uczeni i atleci, drażliwi zeloci próbujący wcielić w życie sen o idealnym społeczeństwie, gdzie ludzie i wampiry żyją razem.
- Gangrel - Włóczędzy i nieokrzesańcy, zwierzęta bliskie leśnym bestiom niż jakikolwiek inny ród Kainitów.
- Kapadocjanie - Poszukujący mądrości w mogiłach, rabusie grobów w dążenia do oświecenia wzywający duch zmarłych.
- Lasombra - Mistrzowie ciemności i cieni, magistrowie chcący kontrolować zarówno społeczeństwo wampirów, jak i śmiertelnych.
- Malkavian - Przeklęci niepoczytalnością, szaleńcy obdarzeni surrealistycznym i pomieszanym zrozumieniem świata.
- Nosferatu - Niewysłowienie odrażający, odrzucani trędowaci, ale szpiedzy i informatorzy nie mający sobie równych.
- Ravnos - Włóczędzy i przestępcy, szarlatani praktykujący z dumą sztukę oszustwa i złodziejstwa.
- Toreador - Miłośnicy sztuki i piękna, rzemieślnicy szukający zaspokojenia pragnienia estetyzmu.
- Tremere - Młody i odizolowany klan, czarownicy, uzurpatorzy walczący o swoje miejsce.
- Tzimisce - Przerażajacy słowiańscy rzeźbiarze ciał, diabły bezlitośnie rządzące podległymi im śmiertelnikami.
- Ventrue - Żądni władzy i zaborczy, patrycjusze, którzy uważają, że ich obowiązkiem jest rządzenie społeczeństwem wampirów.
- Wyznawcy Seta - Pierwotnie przybysze z Egiptu, węże siejące dookoła rozkład i upadek.
- Pariasi - Rzadcy i nieszczęśliwi Kaini pozbawieni klanu, którzy są lekceważonymi wyrzutkami społeczeństwa.


Po takim wyborze jest kilka dróg (podobnych do ścieżek w Wampirze: Maskaradzie), które są specyficzne. Drogami kierują się postacie. Oni po nich chodzą i żyją według zasad. Tymi drogami są:
Droga Bestii - powiązana z wewnętrzną Bestią Wampira
Droga Człowieczeństwa - wampiry kierujące tą drogą próbują nadal trzymać się swoich ludzkich korzeni
Droga Krwi - jest to droga Assamitów według której chcą się zbliżyć do Kaina i wybić inne klany
Droga Niebos - jakby wyższy poziom Człowieczeństwa. Życie w grzechu, że bóg stworzył wampiry jako karę i należy żyć służyć mu i robić dobro.
Droga Paradoksu - "Egzystencja to kłamstwo; zmieniaj rzeczywistość na lepszą". Jest to droga Ravnosów, którzy chcą żyć chwilą i nie chcą podporządkować się innym.
Droga Rycerskości - Honor i szlachetność. Dawanie przykładu innym i pomaganie potrzebującym.
Droga Szatana - wampiry wierzą, że stworzył ich szatan i powinni się nie okłamywać, a raczej przyjąć to jako fakt i żyć jako jego sługi. Mordowanie, okłamywanie, wykorzystywanie.
Droga Tyfona - droga Wyznawców Seta. Jest to droga podobna do Drogi Szatana, ale bardziej pod kontrolą, ponieważ wampiry Drogi Tyfona szerzą grzechy.

Po tym pozostaje określić atrybuty i moce wampira. Posiadamy naszych "bohaterów".
Tutaj jest bardziej określone... nie ma zwycięzców. Wampiry przegrają. Zależy tylko kiedy padną. I to zależy od graczy i MG.
Bardzo ciekawy system. Szkoda, że nie ma opisanego klanu Salurbi. Kim są? Poszukajcie i poczytajcie.
Polecam jeśli ktoś lubi mroczne średniowiecze, gdzie każdy może... ba! Chce cię oszukać i wykorzystać. Nikomu nie możesz zaufać. Tylko sobie. I może tym, z którymi podróżujesz.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.legendsofgothic.pun.pl www.naruto-shuriken.pun.pl www.moonots.pun.pl www.yitian2.pun.pl www.naruto-game-battle.pun.pl