RPGKK - Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Ogłoszenie

Polecam wykorzystywanie "Pokaż nowe posty od ostatniej wizyty" lub przeglądanie tych for, które mają podfora, ponieważ forum wyżej (np. DnD) nie wyświetla na głównej stronie czy coś nowego jest w podforach (np. DnD - Mechanika). W razie problemów z rejestracją, proszę pisać pod gg 6588239 (niewidoczny). Usuniecie Ciasteczek powinno pomóc, jeśli konto się nie chce zarejestrować.

  • Index
  •  » Inne RPG
  •  » Królewski Dwór (przeróbka Honor i Krew)

#1 2012-02-21 00:09:50

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Królewski Dwór (przeróbka Honor i Krew)

Niedawno zastanowiłem się, bo mam wenę na szlachtę i fantasy ostatnio, co by było gdyby wziąć mechanikę Honor i Krew (tą o samurajach) i wrzucić do świata fantasy. Smoki, gobliny, wielkie zło i takie tam. Wyszedł mi Królewski Dwór (Royal Court).

Wszystko wygląda bardzo podobnie co w Honor i Krew. Gracze tworzą pierw Króla (Daimyo) i Królestwo (Klan), a następnie Bohatera (Samurai).

Kim jednak jest Bohater? W Honor i Krew klimat był taki, że Samurai, jednostka, była nieistotna, ważniejszy był klan i jego honor. Gdy jednak usuniemy to, to co nam zostało? Otóż inne podejście. Bohater to ktoś więcej niż facet z mieczem lub magik co czaruje. To osoba, która pewnego dnia, kiedy wyruszyła na przygodę stała się Bohaterem, świeca heroizmu zapaliła się. Są oni kimś więcej. Staną przed grupą chłopstwa, naprzeciw armii goblinów czy innych potworności i jeśli zajdzie potrzeba poświęcą swoje życie, ponieważ dla nich jedna rzecz jest ważniejsza od reszty - życie niewinnych. Oni są bohaterami.

Niżej opiszę co zmieniłem, a co zostało. Trzeba pamiętać, aby zmienić sobie tekst. Samurajowie stają się Bohaterami. Honor staje się Heroizmem. Giri staje się Służbą. I tak dalej. Gdybym miał przepisać na fantasy teksty opisujące rzeczy, które pozostają to nieźle bym musiał się rozpisać.

Uwaga. Należy mieć podręcznik do Honor i Krew, ponieważ nie będę przepisywał zawartości książki - za dużo roboty.

Zacznijmy od najważniejszego. Tworzenie Króla i Królestwa.

I Najpierw tworzymy Króla.
1. Ustalamy jakim jest. Wszystko pozostaje bez zmian, oprócz Niegodności Mądrego. Zamiast Wróg Tradycji będzie Wystający Gwóźdź. Działa podobnie, jak wcześniej, kiedy gracz opowiada o swoim królestwie lub królu, to przeciwnik może to zaznaczyć w Wyzwaniu.
2. Następnie Rasa. Gramy w Fantasy i jest dużo ras. Po tym wszystkim dam listę. Wybranie rasy króla nie oznacza od razu, że całe królestwo jest np. elfie lub krasnoludzkie.
3. Cnoty pozostają bez zmian. Z tych cnót są znani bohaterowie tego królestwa.
4. Posiadłości i Aspekty mają prawie takie same listy jak w podręczniku. Prawie takie same, ponieważ zmieniają się tylko nazwy, aby bardziej pasowały. Niektóre aspekty są wyrzucone ponieważ nie pasują do świata nie-samurajowego. Oraz Aspekty inaczej się wybiera. Nie bierze się 3 (2 i Osobno jak palce...), ale 1. Ten jeden aspekt dostają wszyscy bohaterowie, bez wyjątków (oprócz wyjątku w postaci Przewagi Obcy).
5. Meibutsu - Mała Rzecz. To pozostaje. Każde królestwo jest znane z czegoś najbardziej. Najlepsze wina, stal, egzotyczna broń itp.
6. Nazwa i Flaga/Herb Królestwa. W HiK jest nazwa klanu i ona dawała nawet 3 kości jeśli coś dotyczyło jej nazwy. Tutaj jest tak samo. Gracz wypowiada na przykład "Za Asgard!" i dostaje 3 kości jeśli nazwa dotyczy Wyzwania. Królestwa, dla ułatwienia, mają nazwy co coś oznaczają w ich rodzimym języku. Np. Asgard może oznaczać Bezkresne Pola, co powoduje, że w walkach na polanie otrzymuje się 3 kości itp. Mon zamieniony został na Flagę oraz Herb. Herb najczęściej jest herbem od króla, jego rodzinnym.
7. Prawdy pozostają bez zmian, ALE tutaj należy wykorzystać, a raczej jeden z graczy powinien jeśli chce, aby np. królestwo z elfim królem było królestwem krasnoludów. Inaczej ustalona rasa króla ustala jakim królestwem rządzi.

II Tworzenie Bohatera
1. Imię. W HiK wybierało się dla bohatera imię, które coś oznaczało. Tutaj jest trochę inaczej. Bohater może nazywać się jak chce, tylko jego pseudonim ma wagę. Tym z czego jest znany. "Obrońca Uciśnionych"! Za jego pseudonim otrzymuje jedną kość za każdym razem, gdy broni osoby bezradne.
2. Rasa. Lista pokazuje, co która rasa daje za zaletę i wadę.
3. Służba. Jest nowa lista. Przedstawię ją niżej.
4. Cnoty. Bez zmian - 4,3,3,2,2 i S.
5. Aspekty. Gracz otrzymuje 3 aspekty. Jeden z królestwa, dwa wybiera sobie z listy (lub sam tworzy, aby pasowało do jego postaci). Jeśli wybierze później przewagę Obcy, to może wybrać 3 dowolne aspekty.
6. Tutaj bez zmian. Gracz otrzymuje 1 punkt Chwały na początek oraz jedną Reputację na poziomie 1. Nie musi to być rzecz związana z jego Czynem (o tym później).
7. Przewagi. Pozostaje ostatnia lista. Może było coś wyrzucone.
8. Tutaj kolejna nowość - Czyn. Postać nie urodziła się bohaterem, stała się nim. Pewnego razu zrobiła COŚ, co spowodowało, że przestała być tylko zwykłym szaraczkiem w świecie, ale czymś więcej. Stała się Bohaterem. To mogło być od zabicia smoka, poprzez powstrzymanie armii nieumarłych czy też uratowanie dzieci z płonącego budynku. Ten Czyn zapisał się jego duszy i odtąd będzie mu pomagał do końca dni. Dostaje dwie kości do Wyzwań dotyczących jego czynu. Pokonał smoka? Do walki ze smokami otrzymuje 2 kości. Uratował dzieci z płonącego budynku? Gdy ratuje dzieci otrzymuje 2 kości. I tak dalej.
9. Pozostaje bez zmian. Nawet bohaterowie się starzeją.

Oto nowe listy:

Aspekty:
Zmienione tylko nazwy.
- Członek Drużyny - działa jak Osobno...
- Wesoły Towarzysz - działa jak Aspekt o tej samej nazwie
- Chutliwy - działa jak Zamężne kobiety...
- Przemoc w Ostateczności - Najlepsze Miecze
- Pan Dziczy - Łowca jeleni...
- Mściwy Bohater - Wykop dwa groby...
- Złota Rączka - Nawet złodziej...
- Alkohol się go nie ima - Przy pierwszym toaście...
- Mgliste Słówka - Mgły nie da się rozgonić wachlarzem
- Strażnik Tajemnic - Gdyby mój pies...
- Bohater Tłumów - Jeśli jeden człowiek cię wielbi
- Za Grosz Humoru - Śmiech to czkawka głupca
- Niezamykająca się Gadaczka - Jedno słowo może...
- Prawdziwy Bohater - Dziesięciu ludzi, dziesięć kolorów
- Nieokrzesana Góra - Góra nie upadnie nigdy
- Dobre Maniery przy Stole - Gwóźdź i młotek
- Nie ma czasu - czekanie na fart...

Budynki:
Zmienione tylko nazwy.
- Królewski Kowal - Kowal
- Akademia Magii - Świątynia Buddyjska (alternatywne nazwy - Zakon Mnichów czy Królewska Biblioteka)
- Arena - Dojo
- Czarny Rynek - Jaskinia Hazardu
- Koszary - Garnizon
- Teatr - Dom Gejsz (alt. Cech Artystów czy Burdel)
- Farma? - Farma Ryżu. Tutaj mały problem. Tymczasowo nazwa to Farma, ale Koku zostaje zamienione na Bogactwo (punkty Bogactwa), które są w postaci złotych monet, sztab czy innych zasobów. W Japonii używało się głównie Koku, bo na tym opierała się cała gospodarka. Tutaj zboże to tylko do jedzenia.
- Gorzelnia (bez zmian)
- Świątynia Dobrego Bóstwa - Świątynia Shinto. Jakie są bóstwa? Gracze ustalają.
- Cech Rzemieślników - Farma Jedwabiu
- Stajnie
- Szkoła Gladiatorów - Szkoła Sumo

Rasy:
CZŁOWIEK
ZALETA: Ludzie znają się na wszystkim. Potrafią przetrwać w najgorszych warunkach. Zatem trudno mówić, że mają jakąś słabość. Słabość znika i zostaje zastąpiona 2.
WADA: Ludzie najczęściej zostają bohaterami. Przez co ich czyny toną w oceanie pełnym takich. Trudno wyjść poza inne. Kiedy wymienia się zakłady na Chwałę, to człowiek musi zamienić 3 zakłady na 1 Chwałę, a nie 2.

ELF
ZALETA: Elfy żyją naprawdę długo. Nie ma potrzeby nawet interesować się do ilu dożyją lat. Dla elfa zmiana pory życia jest przy 180, a nie 60.
WADA: Przez swoją długowieczność z natury im się nie spieszy. Przeciwnik może zaznaczyć tą wadę elfa i otrzymać dwie kości do Wyzwań kiedy elf musi się spieszyć.

KRASNOLUD
ZALETA: Krasnoluda upić się nie da. Kropka. Nie otrzymuje żadnych minusów za to, że jest pijany.
WADA: Duże brzuchy, małe nóżki. Biegają najwolniej ze wszystkich ras.

GNOM
ZALETA: Gnom ojcem wszystkich wynalazków. Ich pomysłowość nie ma granic. Dostają dodatkowy zakład do Wyzwań związanych z obsługą lub tworzeniem wynalazków.
WADA: Gnomy są znane, że lubią ciągnąć rozmowę, gadając o bzdetach i nie przechodząc do rzeczy. Przeciwnik może tą wadę zaznaczyć i otrzymać dwie kości do Wyzwań Piękna, jeśli gnom próbuje kogoś zagadać.

NIZIOŁEK
ZALETA: Niziołkom wszyscy ufają. Czy to dobrze, czy źle, dla niziołka to dobrze. Otrzymuje darmowy zakład do Wyzwań Piękna jeśli próbuje kogoś do siebie przekonać.
WADA: Niziołkom trudno skłamać. Z natury lubią mówić prawdę, nawet tą bolesną. Przeciwnik może zaznaczyć tą wadę i otrzymać dwie kości do Wyzwań Piękna gdy niziołek próbuje kłamać.

ORK
ZALETA: Orkowie od urodzenia są silni. Otrzymujesz darmowy zakład do Wyzwań w których ważna jest twoja siła psychiczna lub kondycja, w tym też gdy walczysz pięściami czy bronią dwuręczną.
WADA: Orkowie są najbardziej nielubianą rasą. Nikt im nie ufa. Przeciwnik może zaznaczyć tą wadę i otrzymać dwie kości do Wyzwań Piękna, gdy ork próbuje kogoś do siebie przekonać.

Służba:
Klasy, kariery, nazwać to można jak się chce. Część ma zmienioną nazwę lub nawet tą samą i te same zdolności i zalety.
Co ważne. Już się nie otrzymuje 3 kości za wypełnianie Giri/Służby, ale gdy działa się dla dobra królestwa i króla. Np. broniąc przed najeźdźcą, smokiem który chce spalić zamek czy inne takie. Bohaterowie są właśnie od tego. O magii - są 4 rodzaje. Ofensywna - kule ognia, przywoływania potworów, nekromancja i takie tam. Ochronna - tarcze magii, rozproszenie czarów, "buffy" czyli dopalacze jak więcej siły. Lecznicza - leczenie ran, chorób i wskrzeszenia. Rytuały - potężne zaklęcia jak otworzenie bramy pomiędzy wymiarami, sprowadzenie meteoru, stworzenie armii nieumarłych czy postawienie zamku z magii. O czarowaniu i wskrzeszeniach później.
KRÓLEWSKI CZARODZIEJ (COURT WIZARD)
ZDOLNOŚĆ: Jest mistrzem magii. Otrzymuje tylko kości do czarowania, ile wynosi poziom jego służby. Potrafi używać Magii Ofensywnej, Magii Ochronnej i Rytuałów.
ZALETA: Czarodziej spędził większość swego życia czytając książki, a teraz ma dostęp do królewskiej biblioteki. Otrzymuje tylko darmowych zakładów do Wyzwań Wiedzy ile wynosi jego poziom Służby.

OBROŃCA KRÓLESTWA (PROTECTOR OF THE REALM)
ZDOLNOŚĆ: Jak Yojimbo (Ochroniarz), ale zna się na magii. Potrafi używać Magii Ochronnej.
ZALETA: Jak Yojimbo (Ochroniarz),  ma oddział Elitarnej Gwardii, których zadanie jest bronić króla swoim życiem. Ich ranga wynosi poziom Służby Obrońcy Królestwa.

GENERAŁ (GENERAL)
ZDOLNOŚĆ: Tak jak w książce.
ZALETA: Tak jak w książce.

SENESZAL (SENECHAL)
ZDOLNOŚĆ: Tak jak w książce.
ZALETA: Tak jak w książce.

WYSOKI PALADYN (HIGH PALADIN)
ZDOLNOŚĆ: Paladyn to rycerz, który stał się czymś więcej. Osobą, którą inni rycerze aspirują do. Jego zadaniem jest ochrona królestwa przed plugastwem i złem. Otrzymuje darmowe zakłady do Wyzwań związanych z niebezpieczeństwem królestwa równe poziomowi Służby. Np. smok atakujący wioskę.
ZALETA: Pod sobą ma zakon Rycerski, który składa się z gotowej do boju szlachty poddaje królowi lub sierot, które zostały wzięte i wyszkolone przez zakon. Mogą za Paladyna wyruszyć, aby rozprawić się z niebezpieczeństwem zagrażającym królestwu. Ich ranga jest równa poziomowi Służby.

ARCYKAPŁAN (ARCHCLERIC)
ZDOLNOŚĆ: Jak doradca duchowy. Potrafi używać Magii Ochronnej i Leczniczej.
ZALETA: Jak doradca duchowy.

KRÓLEWSKI BARD (COURT BARD)
ZDOLNOŚĆ: Jak mistrz ceremonii.
ZALETA: Jak mistrz ceremonii.

KRÓLEWSKI MISTRZ SZPIEGÓW (COURT MASTER SPY)
ZDOLNOŚĆ: Jak mistrz szpiegów.
ZALETA: Jak mistrz szpiegów.

EGZEKUTOR
ZDOLNOŚĆ: Potrafi polować na ludzi. Dostaje tyle ile wynosi Służba kości do Wyzwań dotyczących polowania na osobę, którą Król nakazał złapać lub zabić. Dodatkowo przeciwko tej osobie i osobom prawnie ściganym w Wyzwaniach otrzymuje kości równe poziomowi Służby.
ZALETA: Jak kat.

Teraz coś bardziej jako żart niż prawdziwa "klasa", ale wymyślenie dla niej zdolności i zalet mnie rozbawiło, więc wrzucę.
KRÓLEWSKI BŁAZEN (COURT JESTER)
ZDOLNOŚĆ: Błazen chce się bawić! Podczas wyzwań, gdy przy nich jesteś lub nie, jak każdy już rzuci kośćmi krzyczysz "Czas się bawić!". Przejmujesz zakłady, które wszyscy sobie zostawili na boku (ty swoje nie) i możesz zacząć się bawić nimi. Na sezon możesz to wykorzystać tyle razy ile wynosi poziom twojej Służby.
ZALETA: Jako znany błazen nikt nie bierze cię na poważnie. Czas to wykorzystać jako zaletę! Pod Wyzwaniu lub słowach, któregoś z graczy krzyczysz "To tylko żart!" i obracasz całą sytuację w jeden żart, który szybko zostaje zapomniany. Ktoś obraził Króla? To tylko żart! Winy zapomniane! Gracz przegrał w Wyzwaniu zastraszania i to jego chcą zabić? To tylko żart! Teraz bandyci was lubią! Oczywiście możesz to wykorzystać tyle razy ile wynosi poziom twojej Służby.

Przewagi
Bez zmian działa oprócz w Oku Łucznika. Niektóre by miały zmienione nazwy np. Łaska Daimyo na Łaska Króla. Oko Łucznika ma zmienione tak, że dostaje się dodatkowy zakład, gdy strzela się z łuku (coś jak Urodzony Szermierz) i pozwala na walkę łukiem na krótki dystans (no chyba, że ktoś rozwali ci toporem łuk).

Pytania:
Co z Honorem?
Został zastąpiony Heroizmem. Działa całkiem podobnie. Za robienie Heroicznych czynów otrzymuje się punkty. Zabicie smoka. Uratowanie dziewicy. Wyzwolenie z niewoli. I tak dalej. Za nieheroiczne czyny się odejmuje 3 kości. Zabicie niewinnego. Odmowa uratowania tych w potrzebie. Ucieczka i pozostawienie innych na śmierć. Heroizm wykorzystuje się tak samo jak wcześniej i można jeszcze zrobić tak, że za każdy punkt Heroizmu można dostać punkt Chwały (dla jednego gracza).
Co z przymusami Aspektów?
Też traci się Heroizm gdy się nie wykonuje przymusu. Co to za bohater, który nie trzyma się własnych zasad?
Co z magią wskrzeszającą?
Można tylko Bohaterów. Czemu? Otóż oni jak mówiłem są czymś więcej niż osobami z mieczami i magią. Bogowie to wiedzą i chcą pomóc, zatem pozwalają ich wskrzeszać. Są oni potrzebni światu, ponieważ nie rosną na drzewach. Jednak koszt wskrzeszenia jest duży. Kosztuje 3x punkty Heroizmu ile jest żywych bohaterów graczy. 4 graczy, ale jeden z nich nie żyje? 9 punktów Heroizmu potrzeba.
Jak się czaruje?
Mądrość. Gdy jednak chce się wykorzystać coś co można zrobić zwykłą czynnością, np mag próbuje się wspiąć po ścianie używając magii to używa odpowiedniej Cnoty do tego. Magia nie zawsze jest odpowiedzią. Zadawanie obrażeń działa tak samo jak przy zwykłej walce z tym, że czarujący musi wydać jeden zakład aby powiedzieć "Ja czaruje".

Alternatywa
Jest alternatywa. Tutaj są rozpisane rzeczy dla DOBRYCH bohaterów. Takich co kipią dobrocią. Co jeśli odwrócić sytuację? Mamy zatem wtedy Dwór Tyrana, gdzie gracze grają Złoczyńcami. Gdy wybierają Aspekty ustają czy chcą taki przymus czy odwrotny, jeśli odwrotny to za robienie jak jest w nieodwrotnym przymusie tracą punkty AntyHeroizmu. Gdy robią coś dobrego, tracą. Mordują niewinnych? Zyskują. Złoczyńcy nie są do końca czarni, zatem uratowanie niewinnego nie oznacza od razu dobry uczynek. Może później poświęci go złym bóstwom? Dokładnie. Bohaterowie nie powinni kłamać, a Złoczyńcy to robią co chwilę. Bardzo mało zmian byłoby, głównie nazwy i odwrócenie (np. Obrońca Królestwa na Niszczyciela Królestw i zwiększa rany, gdy atakuje, czy Antypaladyn, otrzymuje kości gdy walczy z dobrem).

Offline

 

#2 2012-02-22 10:21:13

Przemo

Prawdziwy Gracz

Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 219
Punktów :   

Re: Królewski Dwór (przeróbka Honor i Krew)

Fajne!

Wpadłem na pomysł żeby może uczynić kwestię ras bardziej elastyczną, tj. rasa jest ogólnie jedna, ale rodzą się z niej różne odmiany ludzików w zależności od przeznaczenia/powołania. Coś trochę jak w Shadowrunie, gdzie pewnego dnia ludkowie przemienili się w przedstawicieli innych ras w zależności od charakteru. W ten sposób usuwamy problem z gryzieniem się archetypów ("elf rządzi krasnoludami? no jak to?") i możemy mieć króla krasnala, królową elfkę itd.

Czary bym zrobił prędzej takie jak w HotB (można ich wręcz stricte użyć) - swobodne czarowanie wydaje mi się trochę przegięte - czemu by nie wziąć maga i wszystko robić magią.


Pozdrawiam,

Przemo

Offline

 
  • Index
  •  » Inne RPG
  •  » Królewski Dwór (przeróbka Honor i Krew)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lowcy-tajemnic.pun.pl www.g087dca.pun.pl www.dragongame.pun.pl www.aureus.pun.pl www.online-menager.pun.pl