Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
No to poproszono mnie o poprowadzenie PBF'a Klanarchii. Na razie jest dwóch graczy: Greyu i Misiekh. Jeżeli ktoś chce się jeszcze dołączyć to ma czas aż do rozpoczęcia kampanii.
Dobra, może rozpocznijmy od takiego drobnego Wprowadzenia: określimy preferencje rozgrywki, miejsce w którym odbywać się będzie kampania, do jakiej rodziny należeć będziecie itp.
No to na początek określenie preferencji. Skorzystam z fajnego triku przedstawionego w "Graj fabułą". Dostajecie 300 punktów do rozdania między różne style gry (maksymalnie 100 na jeden). Dzięki temu będę wiedział jakich klimatów oczekujecie:
-Mrok! (czyli objawienia Ciemności, potwory z najgorszych koszmarów itp.)
-Postapokaliptyka (cmentarzyska maszyn, zrujnowane miasta starożytnych, wielkie ruiny mostów po środku pustyni itp.)
-Steampunk* (Hanzycko-Technoklanycki klan żyjący w Interiorze w którym budynki upodobnione są na te XIX wieczne z naszych czasów, drobna technologia w stylu tej z Arcanum, Technomancja** itp.)
-Fantasy (walka na miecze, zamkowe klimaty, honorowe pojedynki na szczycie wieży itp.)
-Mistyka (opętańcy, i nawiedzone miejsca i przedmioty, okultyzmy itp.)
-Akcja (pościgi na dziwacznych wierzchowcach, budynek otoczony przez Nekroklan, pojedynek na chwiejącym się moście linowym itp.)
-Intrygi (zamach na Pater familias klanu, konflikty społeczne, pertraktacje itp.).
*Ave, tylko nie próbuj mi wmawiać że to nie Steampunk! Ty masz swoją wizję, a ja swoją i tego nie zmienisz
**W sumie to pasuje też pod Mistykę, ale zostawmy przy tym
P.S. Jeżeli ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły odnośnie stylu gry, to śmiało może je podać
Ostatnio edytowany przez Lasard (2010-04-03 14:31:38)
Offline
God of RPG
Sory, że tak zwlekałem z odpowiedzią ale zastanawiałem się czego oczekuje po grze.
No to będzie tak:
- postapokaliptyka 75
- intrygi 125
- mrok 50
- mistyka 50
Offline
No i git. Tylko jedno "ale", choć mało ważne:
(maksymalnie 100 na jeden)
A ty dałeś 125
Dobra, teraz mam problem -_- Miałem nadzieję że na podstawie tych preferencji od razu będę mógł jakoś postawić na jedną rodzinę a tu: Postapo- Technoklany, Mistyka- Rytualiści, Intrygi- Hanza XD Więc będziecie musieli wybrać Do tego jeszcze podajcie propozycje miejsca rozpoczęcia Kampanii. Osobiście preferuję okolice Krainy Jezior czy Ciernistych Borów, ale decyzja należy do was
Offline
God of RPG
A mój błąd sory. Co do miejsca rozpoczęcia do zdaje się na twoją znajomośc świata oraz charakteru przygody.
P.S Mam zmienić wybór czy moge zostawić tak jak jest??
Offline
Jak pytałem o miejsce, to miałem na myśli coś o szerszym znaczeniu niż centrum handlowe lub stara fabryka samochodów, ewentualnie wielkie miasto starożytnych (przykłady cmentarzysk maszyn) Dobra miejsce wybiorę sam ale Rodzinę musicie sami wybrać.
P.S. Huzar, już w temacie "W co chcielibyście zagrać" pisałem że:
Żadnych graczy z którymi gram w realu
Po za tym częstotliwość była by chyba dla Ciebie za duża. Stawiam na to że przynajmniej 2 posty dziennie bym zamieszczał, a jak widzę jak na razie pierwszy raz od... łohoho, bardzo dawna
Ostatnio edytowany przez Lasard (2010-04-03 22:00:51)
Offline
Nie trzeba, sam już coś wykombinowałem
A co do rodziny- po waszych postach (postapo z wysokimi pkt.) wywnioskowałem że najlepszy byłby technoklan.
P.S. Przypomniało mi się czego nie dodałem w tej liście preferencji- Eksploracji świata
Offline
Przedstawię teraz krótko miejsce akcji i opis waszego klanu:
Akcja przygody odbywać się będzie gdzieś pośrodku Lodowych Pustkowi.
Nazwa klanu: do ustalenia*- coś związanego z temperaturą, Nadzorca: Fahren, Liczba członków: 439,
Siedziba: Klan zamieszkuje starą stację kolejową (leżącą na skraju ruin miasta starożytnych), a właściwie jej część, bo pozostał z niej tylko peron 3 i część 4. Po za tym fragmentem pamiątki po starożytnych klan wykorzystuje kilkadziesiąt zdezelowanych wagonów- część jako mieszkania, a reszta otacza siedzibę klanu jako mur. Dodatkowo członkowie klanu parę tygodni temu rozpoczęli rozkopywanie podziemnej stacji metra zasypanej wszelkiego rodzaju gruzem. Wejście do stacji odkryto podczas badania ruin miasta, pod zawaloną ścianą jednego z budynków, co niestety utrudnia pracę, gdyż nie ma jak jej usunąć.
Historia: Klan żyje na peronie 3 od kilkunastu lat. Przeniósł się tu po ataku wilkołaków na ich poprzednią siedzibę która została całkiem przez nie zrujnowana. Wilkołaki wciąż ich atakują, lecz nie są już to tak groźne ataki. Jakiś czas temu odkryto niedaleko duże złoża węgla, który zapewnia ciepło całemu klanowi, w czym pomaga również centralne ogrzewanie.
Zadania i sytuacja: Aktualnie Nadzorca klanu jako główne zadanie postawił swojej rodzinie wykopanie z pod gruzów stacji metra, niestety zła pogoda ostatnio na to nie pozwala. Nadszedł najcięższy okres w roku, kiedy burze śnieżne szaleją niemal nonstop, dlatego dobrze jest jeżeli pogoda uspokoi się na ten jeden dzień, by można było upolować jakieś jedzenie czy połowić ryby w zamarzniętym jeziorze leżącym godzinę drogi od siedziby. Dodatkowo naukowcy z klanu wciąż pracują przy badaniach którymi klan zajmuje się niemal od początków swojego istnienia. Naukowcy zajmują się polepszaniem życia klanytów na mrozie- jak dotąd udało im się udoskonalić miotacze płomieni, centralne ogrzewanie oraz sposoby wydobywania i wykorzystywania węgla. A aktualnie pracują nad stworzeniem skafandra umożliwiającego bezpieczne wędrowanie w tak niskich temperaturach.
Teraz możecie tworzyć postacie. Jeżeli macie jakieś pytania to walcie
Dobrze by było gdybyście poczytali trochę książkę, nie musicie tego zrobić przed rozpoczęciem kampanii, możecie czytać to w trakcie.
M.in. powinniście zwrócić uwagę na takie rozdziały jak:
-Rozdział II- Dzieje rubieży (str. 23-29),
-o Technoklanytach (str. 43-47),
-rozdział IX- Kult Przodków (str. 157-163),
-Tradycja+Zakaz kultu upiorów+Prawo a praktyka (str. 238-241),
-Rubież (str. 249-250),
-Lodowe Pustkowia (str. 255),
-Cmentarzyska maszyn (str. 264),
-Średnie klany wraz z krótką opowieścią "Wizyta" (str. 266),
-cały rozdział XVI- Zwykły ponury dzień (str. 269-287),
-Bezmiar (str. 308-322),
-Wilkołaki (str. 366-371),
-no i oczywiście wszystko co dotyczyć będzie waszych postaci
Wiem że trochę tego jest, ale bez tej wiedzy nie będziecie zbytnio wiedzieć o co Kaman i wasze postacie mogą nagle wyjść na debili Oczywiście gdy czegoś nie będziecie kumać to pytajcie
*Nie potrafię nic wymyślić
Offline
God of RPG
Rozumiem, że chcesz pełme postaci ( karte ) oraz jako taką historie. Czy ma to być czysty storytelling?? Bo już sam nie wiem . . .
Offline
Pełne karty postaci. Dzięki temu nie będzie tak, że wasze postacie we wszystkim będą się specjalizowały. Będę mógł łatwiej określić w czym są dobre, w czym gorsze, a może nawet komuś z was tak się trafi że zostanie Legendą
Przy tworzeniu postaci korzystajcie z tej całej Wirtualnej Kostkownicy: www.kostnica.eu i wklejcie tutaj wyniki jakie wam wyszły przy:
-losowaniu mentorów,
-losowaniu zdarzeń z przeszłości,
-teście na startowe splugawienie
I proszę o uczciwość
P.S. Aha i wciąż zastanawiam się nad wprowadzeniem okrojonej mechaniki systemu tzn. samych testów zwykłych i przeciwstawnych na magiczne słowo "test", czyli kiedy wy nie zgadzanie się z moimi decyzjami
Ostatnio edytowany przez Lasard (2010-04-05 08:25:45)
Offline
God of RPG
Spoko akurat tworzenia postaci nie czytałem no ale czas najwyższy przeczytać Do środy powinienem ci podesłać samą postać bez histori.
Offline