Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
Niektórzy się by spodziewali, że dojdzie do tego.
Głównym powodem dla którego otwieram taki temat jest, aby każdy mógł swoje za i przeciw napisać (obiektywnie lub subiektywnie) na temat starego i nowego Świata Mroku.
Jeszcze powstrzymam się z dyskusji... wolę trochę bardziej wgłębić się w system, który odrzuciłem (nowy) z powodu jego fabuły i kultu liczby 5.
Offline
God of RPG
Ujme to tak: NOWY ŚWIAT MROKU RZĄDZI!!!!!!!!!!!
Motywuje swój wybór tym, że wreszcie wszystkie zasady znajdują się w jednym podręczniku który jest zarazem bazą dla całej reszty serii. Nie będzie już miało miejsce, że jedne istoty nadnaturalne są silniejsze w niektórych okolicznościach niż inne. Przykładem niech tu będzie to, że nowo przemienione Wampiry z Maskarady mogły wydawać tylko Vitae ( ograniczone do bodajże 10 punktów ), podczas gdy Wilkołaki dysponowały Szałem i Gnozą.
Offline
God of RPG
Jak może być świat denny jak kożysta z dorobku swojego poprzednika?? W takim wypadku i stary musi być denny
Ostatnio edytowany przez Darth Misiekh (2010-03-22 18:20:06)
Offline
Jak może wykorzystywać skoro nie ma Malkavianów? Najbardziej ciekawy klan, który nie wydawał się emo.
Plus ten kult liczby 5... 5 klanów, 5 organizacji, 5 plemion, 5 tradycji itd.
Nie patrzyłem dokładnie na wilkołaka i maga, ale trochę czytałem Requiem. Porzucono ideę Jyhadu i globalnej polityki, teraz jest tylko polityka miasta i tylko to się liczy. Co dla mnie jest kiepskie, ponieważ wampiry żyją ile mogą... nawet kilkaset lat. Cześć z nich pozostanie w jednym miejscu, ale reszta się po prostu znudzi i ruszy gdzie indziej.
Offline
God of RPG
Requiem był stworzony by skupiać się na problemach psychicznych postaci ( jak i cały nWoD ) a że wycięto Ci kilka klanów no cóż mówi się trudno i trzeba to przeboleć. Zawsze możesz je dostawić ( takietwoje prawo jako Narratora ) Nowy Świat Mroku miałbyć po prostu czyms głępszym, a nie kolejną pozycją którą po jednej czy dwóch sesjach odstawisz na półkę i jak dla mnie ten zamysł się udał bo czuje się ten nacisk na psychikę postaci.
Offline
Jaki nacisk na psychikę postaci? To przecież może zrobić dobra przygoda z dobrym MG w starym WoD'zie.
BTW. Można zrobić Malkavianów za pomocą linii krwi - wiem. Ale! Niestety Malkavianie w nWoDzie to po prostu choroba. Choroba, którą można roznosić. Nic tajemniczego... fail jak dla mnie.
Offline
God of RPG
Widzisz a tutaj masz to już poczęści zapewnione dzięki zasadą. Jak dla mie nowy Wampir jest genialny i nawet to że jest tylko 5 klanów tego nie zmieni.
No i na koniec:
"umarł król, niech żyje krół" ( w przełorzeniu na Woda oznacza, że jedna genialna gra odeszła ale zastąpiła ją inna lepsza )
Offline