- RPGKK - Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla http://www.rpgkk.pun.pl/index.php - Zbieranina http://www.rpgkk.pun.pl/viewforum.php?id=36 - Stary port- nowa inicjatywa Wydawnictwa Portal http://www.rpgkk.pun.pl/viewtopic.php?id=81 |
Lasard - 2009-12-03 00:01:36 |
Wydawnictwo Portal zapowiedziało swój pierwszy konwent "true RPG"- Stary Port. Tak jest- true. Bez prelekcji, bez konkursów, bez całego konwentowego rozgardiaszu, tylko i wyłącznie sesje RPG przez cały dzień. Podczas konwentu odbywać się będą w różnych salach 3 godzinne sesje w najróżniejsze systemy. DO tego każdy z was bmoże się zgłosić do poprowadzenia jakiejś sesji. |
Przemo - 2009-12-03 08:39:46 |
Fajny pomysł, szkoda, że tylko jeden dzień i to jeszcze w takich godzinach. |
Havoc - 2009-12-03 09:51:22 |
Świetny pomysł, ale ja nie będę mógł. Brak kasy. Wątpię, abym do tego czasu znalazł pieniądze. |
Lasard - 2009-12-03 12:31:38 |
Brak kasy? Za wstęp płaci się tylko 3 zł, a możliwe że GM'owie będą mieli za darmo (wczoraj coś akiego zaproponowałm przez przypadek organizatorowi i spodobało mu się to). |
Havoc - 2009-12-03 12:32:33 |
Mówię o dojazd. Gdyby to było w Opolu, to pewno miałbym wtedy jeszcze miesięczny. |
Przemo - 2009-12-03 14:30:04 |
Przecież to jest za 2 miesiące a łączny koszt jak widzę to ok, hmm, 25 złotych. Zwiniesz co tydzień 5 zeta z tacki w kościele i jeszcze będziesz miał na browar ;). |
Havoc - 2009-12-03 15:50:50 |
Jestem agnostykiem. |
Huzar - 2009-12-03 18:13:09 |
3h to mało. Jak tam będziesz, to przygotuj sobie gotowe sytuacje, nie tylko sceny. Naprawdę, mocno się przygotuj. Poćwicz odgrywanie BN'ów, łatwiej będzie Ci później wejść w ich rolę. Aha, Przygotuj sobie tak ze 3, minimum 2 sesje, różne od siebie, bo nie wiesz, czym ludzie będą chcieli grać. I przygotuj Kartę Postaci dla każdego archetypu. Najlepiej po 2 :P Wtedy może wyrobisz się w 3h. Przynajmniej częściowo, no i ludziom powinno się spodobać. Od tego, jak poprowadzisz sesję, może zależeć, czy im się spodoba. |
Przemo - 2009-12-04 07:26:47 |
Tym bardziej warto zrobić jak mówiłem ;). |
Lasard - 2009-12-04 08:32:40 |
No chyba oszalałeś :P Tutaj gracze nie mają dużej możliwości wyboru własnej fabuły, bo nie ma możliwości przedwczesnego skontaktowania się z nimi i zrobienia Wprowadzenia. Więc GM ma stworzyć jedną dobrą i krótką fabułę, kilka postaci by przynajmniej dać graczom jakiś wybór i tyle. Gracze wybierają fabułę wybierając na którą sesję idą i tyle. |
Przemo - 2009-12-04 10:42:59 |
Ja bym zrobił tylko zarys fabuły opartej na jakimś miejscu, z zarysowanymi konfliktami: robisz wioskę, miasto, zamek szlachcica w którym jest przyjęcie lub cokolwiek w tym stylu, wrzucasz jakieś sprzeczne grupy interesów, które cośtam knują przeciwko sobie i wpychasz w to graczy. Każdy napotyka inną z grup i jest przez nią nakłaniany do przyłaczenia się. W ten sposób można podzielić graczy na grupy i spowodować rywalizację. Nawet jak się pozabijają to żadna strata, w końcu to jednostrzałówka. Używam takiej formuły bardzo często (prawie zawsze) na sesjach w autorkę - jest dobra, bo jest mocno nieprzewidywalna. A przynajmniej taka się wydaje z punktu widzenia graczy ;). |
Lasard - 2009-12-07 11:24:32 |
Ja to zrobię tak: opiszę wszystkie miejsca do których BG będą musieli się udać, NPC,ów których spotkają, a także cel główny fabuły. Stworzę też kilkanaście różnych postaci (dla każdego archetypu po jednej, nie licząc Wiedźmiarza bo jest zbyt potężny i za dużo by było tłumaczenia laikom zasad jego magii) i dla każdej z nich opiszę po 2 wydarzenia które będą one wstawiały. Zależnie od wyboru graczy pzygoda będzie wyglądać inaczej, ale cel zadania pozostanie ten sam, zmienią się tylko sposoby jego wykonania. |
Lasard - 2010-02-06 19:48:01 |
No i Stary Port się odbył. Powiem wam tyle: żałujcie że nie byliście bo była super zabawa. Ja sesji jednak nie poprowadziłem bo nie uważam się za jakiegoś dobrego, sądziłem że inni narratorzy przygotują super świetne i dopracowane kampanie, więc bałem się krytyki :P Ale okazało się że nie były takie idealne- większość z nich całkowicie improwizowała, a wyszło bardzo ciekawie. |